lördag 5 september 2015

Länge sen sist..

Såg att senast jag skrev var i april. Visst har tanken kommit över mig, men så är det nåt annat som kommer emellan.
Har det hänt nåt alls då? Livet lunkar på rätt trivsamt och visst är det lite upp o lite ner. Men på det hela får jag nog säga som min lilla farmor ofta sa, det är synd o klaga..
I maj var jag rätt uppgiven och funderade på allvar att verkligen sluta med agility. Röja o jag kom ju ingen vart. I början av månaden var vi på nån tävling och det fullkomligt sket sig. Jag var en riktigt dålig förare, ställde krav och skällde på henne, och naturligtvis blev det INTE bättre. Analyserade och klurade, pratade, ältade och fundera. Det var ju hos mig och min attityd som felet sitter. Skulle göra lite anteckningar o planer, o hittade gamla anteckningar från Stormas tidiga karriär, jag hade ju bekymmer o problem då med. Oj, vilken aha-upplevelse! Lyckades ändra mitt tänk o oj vilka framsteg..... så roligt det var igen!
Under juni-juli-augusti blev det mycket agility; Karlstad, Åbo, SM-(för Timo o Storma) Fagersta, Juthlandia cup i Danmark, Wasahoppet  i Borlänge, Östersund, Frövi, Eskilstuna, Haninge, Nynäshamn och Tidaholm. Jo det HAR blivit bättre, men så fort det går lite bättre så tror och hoppas jag, och skruvar upp mina förväntningar. Men det är nog för att jag vill sååå gärna och vet ju att vi kan en massa.

Under sommaren har vi ju också hunnit med o vara på Stefans 50års kalas, firat midsommar i Åbo, varit på Isa & Jounis bröllop, semestrat i Ribe och hängt i Örebro med Taina o pojkarna.
Flera boenden har varit helt tipp topp: B&B Villa Sedin i Härnösand, B&B Tuvagård Långås, Södebygården B&B i Brunflo, B&B Borgunda. Några andra pärlor när det gäller boende är STF kapten Billes hostel.

Inga kommentarer: