måndag 21 juli 2008

Storma uppflyttad!!! ;0))) o Varing för paddor!

Jodå, i torsdags på officiella tävlingens (Värmlandshôppets) första dag lyckades vi få till det, matte & och Storma. (Kvällen innan hade vi kört en inoff tävling, där vi hade fem fel)
Nu var det tidig morgon och husse & Brusa hade t o m tagit sovmorgon, så de missade vårt lopp då vi tog vår sista uppflyttningspinne i Agilityklass 2. Vi hamnade faktiskt högst upp på prispallen, eftersom vi hade ett nollat lopp och en tid på 34,31 (Idealtiden: 49sek) och tvåan hade 34,93. Det var sååå skönt att få till det, och slippa jaga den där sista pinnen... Kanske blev jag FÖR nöjd för flera av de resterande loppen var väl inga höjdare. Nå väl, mest för att skaffa oss rutin och visst fanns det flera sekvenser som var ganska bra. Så nu ska vi vila ett tag & sen TRÄNA! Nästa tävling vi anmält oss till är Nedansiljans tävling i Borlänge och då ska vi även delta i BTS KM på fredagen den 1 aug.

Brusa gjorde flera hyfsade lopp men är rätt seg, så det blir lite tidsfel, även om de inte har några hinderfel. Hon har en del hyss för sig och ska rätt som dt är inte alls köra med husse utan kolla på nåt på egen hand. Men hon har haft kul och att käka korv & belönas med pipdjur är liksom aldrig fel, tycker hon i alla fall ;0)

Igårkväll stannade vi hos T:s lillasyster och sov över, för att slippa åka hela vägen hem när vi var trötta. Trevligt & kul att ses! Vid sista kissrundan med hundarna hittade Storma en stor padda, och innan jag hann fatta vad det var hade hon redan nosat/slickat på den. Oj, vad hon skummade i munnen, värsta fradgan och saliven rann. Ja, ja, tänkte jag det brukar ju inte bli så mycket mer.... Men under natten spydde hon upp sin mat och mådde tjuvtjockt. Hon verkar dock okey idag, men när jag kom hem idag har jag läst på mer och tydligen kan hundar t o m få hjärtpåverkan... hm hönsmamman Lisa, måste nog ringa & konsultera någon av veterinärerna på jobbet, nä hjärtpåverkan var INTE alls vanligt, och hon mår ju bra nu så jag hoppas hon är utom fara.

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för en trevlig helg. jag och luna är nu anmäldaälda till frövi. Så vi ses väl där!!!