söndag 30 december 2007

Snörvel

Förkyld så inåt....ja det blev resultatet av att träffa en massa vänner över jul, de delade visst med sig lite baselusker som inte vi var vana vid. Jag däckade redan på juldagen, med halsont & en otrolig nästäppa, så man tror jag har huvét fullt med snor. Som tur é finns bl a Treo, Nezeril, Sunovia (tror det heter så) som gör att jag kan hålla mig uppe, för jag jobbar hela helgen o nyår. T sticker till Småland med hundflickorna för att slippa oroa sig för att hundarna ska bli påverkade av smällare och oljud på gården här, som nyårsfesterna brukar innebära. Vi känner oss bara gamla & irriterade när de oförstående ungdomsfestarna skjuter raketer för nära vårt fönster så rutorna skallrar och skriker "gå in käringjäv.." när man vänligt ber dem gå lite längre ifrån huset med sina smällare o raketer.
Nej! I år flyr vi fältet; jag jobbar & de andra åker till landet för lite ledigt. Jag tar tåget efter när jag jobbat klart på nyårsdagen. Det blir kul & träffa pappa för det var länge sen. Det är faktiskt billigare att åka klass1 än klass2 denna resa, visst är det väl märkligt. Nu är det hur som helst inte billigt nästan 700spänn...men det är det värt även om jag inte kommer ända fram utan de får hämta mig sista 3 milen. Hoppas min förkylning hunnit bli bättre, för det känns ändå som den vänt en aning. Det är nog all vitlök jag vräkte i mig i går. Stackars arbetskamrater som kommer för nära idag ;0))

Inga kommentarer: