måndag 24 maj 2010

Tävlingen i Avesta


Så är vi hemma igen efter helgens tävling i Avesta. Faktiskt på motorstadion, ja Tony Rickardssons hemma-arena. Tävlingen bjöd på både strålande och kraftigt strilande väder. Och vi njöt av att bo på plats i vår lilla husvagn och vakna på plats. Men också att kunna gå o slappa i husvagnen, ta en kopp te och bara vara passar både oss & hundarna som handen i handsken. När himlen mer eller mindre öppnade sig på söndagen och förvandlade tävlingsbanorna till en leråker var det skönt att emellan åt gå in o värma sig i sin vagn ;0)
Resultaten då? Jo en 6:e plats på söndagen och vår 4:e SM pinne i hopp, bara 6 hundradelar upp till 3:e platsen, gjorde att vi får tycka att det är godkänt. Den lilla damen Storma sköter sig exemplariskt, och med en fantastisk glädje och fart (så vad gjorde lite lera & vattenpölar?!) det är jag som förare har en hel del att jobba med, minnet inte minst. Jag skulle behöva komma ihåg banan bättre, stundvis, och jag tror det är p g a tävlingsstress, förstås! Glömmer och har absolut INGEN aning om vart jag ska på banan. Detta gör ju att jag förstör för oss. Men, men jag får gå till banan ännu tidigare o memorera den utifrån så fort de sätter upp nummer-lapparna, då borde det funka bättre. Längtar redan till Oskarshamn och nästa helgs tävling.

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS till placering och pinne och inte minst känslan att Storma sköter sig exemplariskt, vilket hon sjäklvklart gör jämnt (har hon i alla fall sagt till mig i förtroende ;-)).
Kram Nina