lördag 19 juni 2010

SM ;0))

Den här helgen avgörs SM i agility (& lydnad) i Karlstad. Storma & jag har lyckats kvala dit, så vi deltar för första gången, jätte spännande o kul. Men det började med lite prövningar...
Vi som annars är fruktansvärt sega när vi ska ge oss av, kom iväg förvånansvärt smidigt och tidigt, och utan jäkt & stress något som jag uppskattar mycket. Men det sista som vi skulle göra när vi packat bil (vår "nya" VW passat) och husvagn var att vi skulle hämta hundflickorna och kissa. Då är nog husse lite förvirrad tror vi. För han lägger ifrån sig husvagnsnyckeln på köksbordet och så åker vi! Först när vi är framme i Karlstad på campingen upptäcker vi att nyckeln inte är med. Husse försöker först med "...men jag gav ju den till dig" Men nej det är inget skämt, men vad fa´n gör vi nu. Jag är dock rätt lugn och fokuserad, jag är här för att köra SM, och inget annat, det här löser sig. Och det gör det! Men det tar ju förstås en stund och kräver en hel del tankeverksamhet, och telefonsamtal innan det löser sig. Vi har en reservnyckel hemma hos komipsen som vi parkerar husvagnen hus och han är snäll o kör den till vår klubbkompis som inte har hunnit lämna Stockholm ännu. Så igår fredag fick vi nyckel! Tack Andreas & tack Britt!! Husse pep i väg direkt o gjorde extranycklar ;0)
Veterinärbesiktningen var inga problem även om Storma tyckte veterinären var lite jobbig som måste kolla både här o där. Dispensen fick vi för första gången visa upp.
Så idag var det äntligen dags för start. 10.25 skulle Hopp Small starta. Vi har startnummer 11 och det regnar lite.
-Vårt lyckoregn, säger jag till Storma och tänker åh vad skönt att jag har en allvädershund ;0)
Redan på banvandringen känns det sååå bra, det spelas bra musik och jag känner mig glad, äntligen ska jag och Storma få köra SM tillsammans, och njuta & ha kul, göra det bästa vi vet, jag springer runt på banvandringen och ler. Det här är såååå kul! Åhh vad jag har längtat.
Och så är det vår tur, domaren har visst redan blåst, han nickar...och då har han nog blåst, jag lämnar hundflickan som är taggad och skriker som vanligt. Och så får hon okey och kommer i hundra knyck, uj vad det går och ja vi nollar, går in på en 3:e plats, känns sååå bra. Visst ramlar vi sen neråt i listan, det är ju Sverige-eliten som är här, men vi har gjort bra ifrån oss och slutar på en 10 plats, när de 58 hundarna har kört. Suger en liten stund på den karamellen. Och så är det fokus på morgondagen. Imorgon är det omvänd startordning och ett nytt lopp, som räknas ihop med dagens. Och vi tänker köra så det ryker, ha kul och göra det tillsammans! Så håll gärna en tumme eller två för oss! För nu är det vår tur!

Inga kommentarer: