torsdag 30 december 2010

Gott slut!

Julen har varit lugn. Vi har jobbat och i övrigt inte gjort många knop. Precis som på många andra ställen har det varit ganska kallt här. Hundflickorna gillar snön väldigt mycket, och Brusa "plogar" med hela kroppen och blir sååå uppspelt att jag bara kan skratta åt henne.
Den 19 dec tillbringade jag på "Stora Sthlm" för att ta blodprover på mopsar, eng staff och am staff, tyvärr fick vi inte aktivt söka upp deras hundägare utan de måste själva söka upp oss. Lite frustrerande tyckte jag, blev bara 5st av alla dem som var där. Men, men det blir ju ringar på vattnet så vi kommer säkert få några som kommer till DjurAkuten, när det blir vardagar igen.
Efter hela dagen på mässan, åkte vi till ridhuset på Lidingö där vi höll klubbens KM samt inoff tävling för icke LBK-medlemmar. Frågan var ju om jag kunde köra eller inte, med tanke på armen, jag hade bett Ullis hjälpa mig om det inte skulle funka, så hon var back up. TACK Ullis! Jag kände av på banvandringen och det verkade funka. Så jag testade o köra...Storma var lite för het och jag höll inte i henne ordentligt så vi diskade henne för hon drog upp på balansen istället för A-hindrat. Men wow vilken fart och glädje - vi susade fram! Så skön känsla, glädjen över att det funkade o köra gav en enorm energi! Så dags att ta Brusa runt banan, hon var otroligt pigg o busig när jag hämtade henne och hon hade sååå kul på banan och tryckte på (för att vara hon i af) och slutade på en 2:a plats. Hopploppet var en riktig springbana så nu öste vi Storma & jag o slutade på en 1:a plats, Brusa på en 3:e, och därmed blev Brusa (!!!) klubbmästare 2010 ;0)) Kul men oväntat.
Två dagar efter tävlingen hade jag värk i armen, kanske lite överansträngning så efter det har det bara blivit sjukgymnastik och promenader, men på söndag ska vi se om vi kan ösa igen, då är det ridhusträning *längtar* Sen är det snart dags för Kistatävlingen då kommer PG o BT-killarna o vi ska köra lag o så individuellt.. håll en tumme eller två, för det kan vi nog behöva.

Storma slutade på en 29:e plats (av 234st) på listan för Årets Agilityhund, därmed bäst placerade BT i small, och bättre placering än förra året, så det får vara helt klart godkänt.

Inga kommentarer: