måndag 6 juli 2009

Semestern har börjat!

För första gången sen jag började jobba (dvs långt innan jag slutade skolan) har jag lååång semester - ledigt hela juli ;0) Känns verkligen lyxigt, konstigt, avkopplande och skönt. Vi började med att röja vår lägenhet, för Timos syster m familj skulle antagligen låna lägenheten när vi var borta tors-sönd. Nu blev det inte så, men åååh vad skönt det var o komma hem till ett nystädat, undanplockat hem och bara duscha och sen krypa ner i nybäddade lakan...det var ljuvligt o komma hem. Trots att vi haft det jättebra på 4-julingen i Skutskär, en 4-dagars agilitytävling med bl a landslagsuttagning, som Storma o matte deltog i.

Visst gjorde vi flera diskar, som vanligt, men ett par nollade lopp och ett riktigt bra sista dagen när vi knep en 7:e plats och plockade en del poäng. Totalt sett har vårt deltagande i landslagsuttagningen varit nyttig och bra erfarenhet för framtiden. Och den lilla damen kommer säkert att kunna vara o räkna med i framtiden ;0)) tror jag. Dessutom ökar det motivationen för att ta tag sig själv o sin träning. Så jag SKA ta mitt ansvar i vårt team o försöka träna ännu mer för att själv få lite explosivitet (ja, ja..flina du...men jag ska ändå försöka) och mer snabbhet och bara genom viktminskningen blir ju min kondis bättre, "mindre att bära fram".

Isabelle med Noa lyckades bra i helgen, trots nån disk så slutade hon på en fjärde plats och förhoppningen är att hon blir uttagen till landslaget. Vi håller tummarna hårt!!! Bra ifrån sig gjorde Åsa och Ia och lite förvånande gick Jill och Britt jättefint tillsammans och slutade sammanlagt högt upp i poängjakten. Vilka klubbkamrater vi har!!!!!! ;0))))))


Åsas ljuvliga och galna lilla Ell, startade i klass1, men tyvärr blir det rivningar och lite missförstånd. Men oj vad mycket bra det finns där också. Det kan bli hur bra som helst i framtiden! Och Åsa har ett fantastiskt tålamod, och tack vare det kommer hon att få skörda frukt...så småning om. DET är jag säker på!

Ell i full fart på väg ut ur tunneln (samtliga foton i detta inlägg, tagna av Timo Tyyskä)

1 kommentar:

jennifer sa...

Hej Lisa!
Jennifer här lisas bästa vän! du minns mig nog! kul och hitta din blogg(: hoppas allt är bra med dig! kramar