söndag 11 april 2010

Disk o åter disk...

Tja vad säger man... Inte mycket att orda om egentligen kanske. Men måste väl ändå sammanfatta lördagen i Vårgårda på Agif:s Svenska Agilitymästerskap. Frukosten på hotellet i Essunga var helt okey, men som vanligt när jag ska tävla kunde jag inte äta något, drack bara en kopp te. Men allt var lugnt o fridfullt där, så det var avkopplande.
Väl på plats kunde vi konstatera att den på agilitylistan bästa placerade BT hade strukit sig, hmm kanske fanns det möjlighet för husse & Brusa att vara med, jodå det gick så bra så! De skulle få starta allra sist i smallklassen som nr 44. Storma hade nr 22. Hoppbanan som var först i tur, bjöd på mycket spring och väldigt utslagsgivande var det efter en lång rak tunnel då man sen skulle in diagonalt i en tunnel som låg som en "makaron" med "fel" ingång rakt fram förstås, det var få med snabba hundar som hann dit, så det blev mycket diskar i klassen. Storma hann inte ens dit för jag klantade mig visade med fel hand som hon tog ett hopphinder i stället för säcken, något som jag absolut inte tänkt kunde hända om den lilla tunnelgalna hundflickan fick välja på hopphinder & tunnlar, så är det ju i de allra flesta fall tunneln som drar ;0) Men inte idag tydligen. I agilityloppet hann jag bara gå förbi ett hinder så tjuvstartade den lilla odågan och kom lycklig farande som en katapult, "Ska du med matte, så är det bara o haka på, för nu kör vi" verkade hon vela säga. Så okey då! Nu öste vi, men jag kom ju aldrig riktigt i balans igen...
Sammanfattningsvis kan jag väl konstatera att vi behöver mer startträning, kanske med störningar i olika form, konditions- och styrketräna själv, träna ännu mer tävlingslikt, tävla mer så vi kan finslipa samarbetet. Härligt att träffa goda vänner som PG&Barbara, Ingrid, Carita &Åke, det var ju länge sen sist - alltid trevligt att ses!
Brusa & husse hade jättefin fart men så misstag i handlingen gjorde att de också fick två diskar, men oj vad kul de hade!
Stort GRATTIS till Rassel o matte som tog en 3:e plats i det sammanlagda, bra jobbat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu tycker jag att det är dags för ett nytt inlägg...nu är det inte bara "disk o åter disk". GRATTIS till flera fina lopp i helgen och SM-pinnar...bra jobbat! Go BT Go ;-). Tack för att du och Timo är så snälla och filmar även mina lopp, det är verkligen guld värt att få titta på dom och analysera.
Kram Nina, Ebba & Ella