torsdag 1 april 2010

April, april ;0)

Nej, det är inget aprilskämt att jag dyker upp här igen. Äntligen är våren på väg, snön och isen smälter undan, sommartid är införd och kanske, kanske kan vi låtsas att det är varmare & ljusare. Jo, ljusare är det! Och ljust känns livet efter Michael Södermalms fantastiska föredrag om "att det sitter i huvét" fast till i förr går hade han döpts om det, fast det, till lite för stor del av föredraget, var i princip nästan identiskt med det förra jag hörde med honom i oktober på Oscars. MEN han är skitbra, så varför gnälla? Jo för att jag tycker att jag kan få välja om jag vill gå på samma, vilket jag nog t om hade velat, och inte bli "lurad" till att gå på hans fördrag. Eftersom han är sååå bra så vi åtminstone jag, höra mer och annat av honom, inte samma. Men jag har gnällt av mig till de som arrangerade föredraget och de vill direkt kompensera för de vill att alla ska vara 100% nöjda. Bjuder på ett annat föredrag, måste bara kolla att jag kan få ledigt, för det är på en onsdag. Och då jobbar jag ju, precis så var fallet ikväll. "Satan i gatan" vad mycket det var o göra, men kul, tycker jag, åtminstone när man till slut bara får ihop det och fixar det. Och igår var fantastisk kul o jobba också, vi hade huddag och fick vara 3st sköterskor som vi ska vara på tisdagar....vilken kick det var att hinna med, att kunna andas och inte ha en klump i magen. Måtte det hända igen! Nej bäst o knyta sig natt blir annars kvickt morgon.

Inga kommentarer: