söndag 14 mars 2010

Tillbaka från Rättvik med 2SM-pinnar & CERT..

En lite annorlunda tävlingshelg kan summeras. Lördagen började inte vårt tävlande förrän 12.30 (!!), annars brukar det ju vara upp i ottan som gäller. Efter första loppet (hopp), som Storma var väldigt het i, var jag så förbannad på mig själv för jag hade verkligen inget fokus alls. Och visst diskade jag den lilla damen, då hon verkligen stängde öronen och drog på en tunnel.
Jag hade "fel koll" på vilken bana vi skulle in på och detta gjorde att jag klantigt nog fick stressa onödigt och kom ur balans. Jag brukar ju inte bli så här sur, men jag var inte bara sur utan ledsen också, men som C sa "det ska Du inte vara..." hon sa en massa annat också som var bra för mig. När jag på kvällen summerade dagen kunde jag konstatera att det ändå var en bra lärdom för jag jag bara genomförde loppet, tänkte inte alls och hade definitivt inget fokus alls.
I andra loppet, agilityklassen, (klicka för att se filmen) gick det betydligt bättre och jag fick till en "Jouni-finess" på slutet av banan, det kändes såå kul att sätta den och bara våga testa ju en seger, vi slutade på en 8:e plats, inte så illa alls egentligen för det räckte till en SM-pinne. Kul även om vi inte behöver dem egentligen, vi är ju redan kvalade. SM-pinne blev det även i söndagmorgonens agilitylopp, men inte nog med det, vi tog även vårt första CERT i agilityklass ;0))))

1 kommentar:

matten sa...

Grattis till certet! :)


Liza med Nana