lördag 27 november 2010

Jobblördag, en bra dag!

Den här helgen är min jobbhelg. Det är alltid så trevligt att jobba helg, för man har kolla på alla som kommer och de flesta som kommer behöver verkligen komma, så det känns som man gör nytta ;0)
Hann ta en rask vinterpromenad med hundflickorna på morgon, kyla bet i kinderna men solen var framme så det var riktigt skönt. Sen skjutsade vi husse till Älvsjö där han skulle börja jobba, sen tog jag en liten omväg till jobbet och svängde förbi suveräna brödbutiken "Fabrique" på Scheelegatan. Det var fler som tänkt samma tanke, lång kö utanför butiken( 08.40), att ha lite gott frukostbröd, alla deras bröd är gjorda på surdeg och smakar sååå gott. Dessvärre har de även riktigt gott saffransbröd, upptäckte jag i förra vecka. Dyrt (27kr!!!! per bulle) men otroligt gott! Och nu måste jag ju ha 3st sådan till vår fm-fika. Smaskens!
Hem o vila, sov 3timmar direkt när jag kom hem, gillar o sova på dagen, men nu ska jag försöka göra lite nytta också.

Inga kommentarer: