torsdag 12 maj 2011

Tävlingsåret är igång :0))

Helgen som var tillbringade jag o hundflickorna i Oxelösund på tävligen där. Dubbla klasser på lördagen gjorde att dagen kändes ganska lång, men i goda vänners sällskap var det inget o klaga på. Storma var anmäld till samtliga kalsser och Brusa tävlade bara en hopp & en agilityklass.
Resultaten var väl så där..men med lånehunden, borderterriern Fokus som kör i medium blev det en 5:e plats i hoppklass och SM-pinne. Något som inte minst hans matte I var såå glad för. Själv hade jag svår att riktigt glädjas, eftersom Stormas resultat varit mediokra. Men när det väl sjunkit in, var det ju riktigt bra! Jag "bröt ihop och kom igen" tillät mig att vara lite "deprimerad" på tidig lördagkväll, sen bra prat med fler agilitynördar då mycket vettigt framkom. Så god sömn på hotellet med hundtöserna, så bestämde jag mig för att ge järnet och att det var en ny dag, och två nya chanser att ta på söndagen. Och JA det blev äntligen en bra "nolla" i agilityklassen som gav en 3:e plats och första SM-pinnen och sen i hopploppet blev det en 8:e plats som också räckte till SM-pinne. Så ja, ett bra facit och skön känsla efter helgen.
Imorgon åker Storma & jag med B till Skurup och Janstorp, för att köra landslagsuttagningen i Nils Holgerssonhallen. Sååå trevligt att vara tillbaka på Janstorp i trivsamt boende och träffa Å, D och I och alla hundarna. Och spännande o kul det ska bli i Nils Holgerssonhallen, där vi gjorde ganska bra ifrån oss i sist, även om det inte syntes i protokollet. Både S o jag gillar hallen skarpt, så jag är förväntansfull och gissa om vi ska ösa! Håll gärna en tumme eller två!

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS till årets första SM-pinnar!!!

Självklart håller vi tummarna för er i helgen! Kör så det ryker och kom ihåg att ni är BÄST oavsett hur det går. Man måste våga förlora för att kunna vinna :-)
Kram Nina