lördag 11 augusti 2007

Husses flicka på husses kudde ;0))


Ja, husses kudde, föredrar Storma! Det var nog tur för mig häromdagen, när jag vaknade med huvudvärk, halsont och värk i hela kroppen och kände mig riktigt sliten. Fick ställa in mitt tänkta agilitypass med Å, och eftersom husse då kunde ta bilen till jobbet, kunde han ta morgonrastningen med hundflickorna och jag kunde ta några huvudvärkstabletter och krypa ner ännu längre under täcket och bara knoppa in, igen. Totalt sov jag från 23-11, så det var nog
välbehövligt, sen kände jag mig faktiskt riktigt pigg. Så länge det varar nu...
Hursom helst ska jag vara kompledig imorgon söndag (det är egentligen min jobbhelg), idag har jag jobbat. Vi ska till "Tigerhoppet" hos Eskilstuna BK och tävla med både Storma & Brusa. Det ska bli skoj hoppas jag.

Kursen förra helgen, var förresten jätteinspirerande, nu är det slutspurt som gäller med klickerträningen för mig och Brusa så vi blir godkända.
Vi har tränat en del sen vi kom hem, och dessutom träffat G & Embla och tränat ihop med dem. Men det blev väldigt tydligt hur mycket bättre vi tränar, Brusa & jag, utan Storma, för T kom och hämtade henne, efter ca halva träningen. Och vår början var ganska svag, men slutet var desto bättre.
Måndagar & Torsdagar framöver kommer jag att försöka vara ledig, för att träna hund och framför allt Brusa i klickerträning, men också en del agility kommer vi förhoppningsvis att hinna. Ett och annat F&S träningspass för min egen del har jag också tänkt mig... Och så plugga klickerträning - inlämningsuppgiften ska vara inskickad den 10 september.
BTS agilitykurs är också på G. Vi har sänt ut själva inbjudan och försöker få in definitiva anmälningar nu, så vi vet att den blir av. Det ska bli väldigt roligt hoppas jag. (22-23 september)

Inga kommentarer: