fredag 3 augusti 2007

Augusti & klickdags!

Imorgon ska Brusa & jag på tredje tillfället på CanisKlickertränarUtbildning. Det ska bli riktigt kul, hoppas jag. Det är såå inspirerande och tack vare G & Embla, så har vi faktiskt tränat lite organiserat på slutet. Stort TACK!
Det har varit jättenyttigt och roligt, för det är många saker som ramlat på plats. Och flera grundfärdigheter som vi knappt eller inte alls tränat innan som hon bara gjort. Då blir jag ju varm i hjärtat när min lilla hund bara kan och är urduktig ;0)))

Storma kan också! Så fort jag tar fram träningsväskan med belöningsleksaker, klickar och andra roliga saker kommer hundflickorna springande och får en uppsyn som nästan talar för sig själv - "Vad gör Du? Vi vill vara med!!"

Igår tränade vi förresten agility också. Storma springer balansbommen med full fart och stannar med 2på och 2av på nedfartens kontaktfält! Grymt kul, visst behöver vi träna mer och stadga till det....men det är en bra början, som kan bli riktigt bra.
Slalom körde de efter varandra i full fart. Det är så skoj!
Har lyckats få ledigt den 12aug så då ska vi tävla i E-tuna, jag längtar redan :0)))

Inga kommentarer: