söndag 26 augusti 2007

Agililyhelg hos Bro-Håbo

Veckan "pinnade" på i 120 knyck, så jag, som vanligt, inte kan förstå vart tiden tar vägen. Men visst lite hinner jag göra/uppleva en del också.
Tränar en del på Friskis & Svettis, men det är sista veckan på deras sommarschema så jag längtar faktiskt lite till nästa vecka, då deras ordinarie schema med större utbud börjar igen. Hittar lite fler träningspass på Hornstull då, tror jag.
Min mat & VK har jag inte riktigt tagit tag i, sköter maten för dåligt, ska försöka skärpa till mig. Det som krävs är en ordentlig, kontinuerlig planering. Både av inköp, förberedning av matlådor och daglig planering på frukost, lunch och middag och mellanmålen, förstås! Visst låter det lite präktigt och tråkigt, men ack så nyttigt och sant!! Jo, jag ÄR motiverad för det för jag borde ta bort 7-8kg på min matchvikt nu, tänk bara vad mycket snabbare och bättre det skulle bli på agilitybanan ;0)) Bara det är ju värt massor! Dags för att laga matlådor i morgon, det är ju ledig måndag i morgon.

Vi ska iväg och klickerträna imorgon igen, ihop med G & Embla. Det är nyttigt och så vet man att det blir av, kontinuitet är aldrig fel. Och så plugg på hemuppgiften, som jag ska försöka få klar, men behöver kontakta någon av lärarna tror jag för jag vet inte om jag tänker rätt på några av uppgifterna....

I igår och idag har vi varit hos Bro-Håbo BK, på deras agilitytävling (klass3). Igår blev en lång dag där eftersom de körde Agilityklass S, M, L och sen Öppenklass i alla storlekar och sen Hoppklassen. Startlistorna strulade för öppenklassen så allt blev fördröjt, kändes rätt segt...

Resultaten då? Brusa diskade sig i första loppet. Började larva igen, precis vid startögonblicket, och ska inte vara med mig över huvud taget, utan ska springa runt och göra annat, kolla i sekretariatet, lite på banan osv. Hon visade fingret åt mig och skulle inte alls vara med och inte komma när jag försökte få fatt i henne. Åhhhh gissa om jag blev ledsen, besviken och förbannad!
Ja, man ska inte bli det, men jag är bara människa. Hon åkte fort som ögat in i bilen och jag övervägde verkligen om vi skulle stanna kvar alls eller om vi skulle fara hem på en gång.

Vi stannade och till öppen klassen var både Storma & Brusa anmälda.
Storma var först ut och det gick jättebra, visserligen rev hon första hopphindret, men det var inte så mycket att säga om, jag ökade farten lite vid slalom, eftersom jag verkligen gått där och det funkade bra.
Brusa hetsade vi inför starten genom att hon inte fick vara med mig alls, hon fick se när jag gick banvandring utan henne. Detta gjorde henne mer taggad och starten funkade hyfsad, även om hon spanat in sitt "hatobjekt" som hon bara ska på, fast hon inte känner den hunden alls. Jag skällde på henne fick henne att sitta kvar och lyssna på mig för att sen hänga med i starten...
Vi diskade oss, men kom runt banan, men jag var på henne mycket mer och det verkar funka bra så det är nog bara att jobba vidare med. Även nästa start var okey, efter hets och kolla banvandring och sen få komma in på banan så sent som möjligt. Det får bli vår nya melodi, tror jag. Testade även detta i dag inför de båda loppen, då satt hon i buren, "övergiven" och skällde för att hon inte fick vara med på banvandringen. Idag blev det inga diskar utan ett nollat lopp & 10:e plats och sen en 16:e plats (5fel hoppade kontaktfältet på balansbommens nedfart) , men det var betydligt roligare idag och jag hade en glad hund som ville vara med mig ;0)) Det gillar jag!

Inga kommentarer: