måndag 3 september 2007

Ytterligare en agilityhelg

Idag kom vi från Örebro och två dagars tävlande. Inga vidare resultat tyvärr, men sån´t är livet. Vi hann också träffa T:s lillasyster T, som är höggravid, snacka om mage, och hennes familj med lillprinsen I, oj han växter så det knakar och nu bubblar han & pratar massor om bl a morbror "Mimo" och "Brusa" sa han klockrent. Spännande med en familjemedlem till, bara en vecka kvar, den kan ju kommar när som helst. HÅLL TUMMARNA att allt går bra!
Brusa tävlade igår lördag då Ö-o BK ordnade en klass 3-tävling vid sin klubbstuga. Det var jättetrevligt! T skulle köra första loppet, men här blev det mest "blaj", tycker jag, även om husse inte riktigt håller med. Men jag tror han glömde banan, och att lyssna på vad jag tyckte om banvandringen osv, behövde inte han inte så det så. Tjuvstart, Fel hinder & disk blev resultatet & en ganska sur matte, som ifrågasatte, hur han kunde göra anspråk på att få tävla över huvudtaget, när han faktiskt aldrig tränar....Tror att han lyssnade nu, för nästa lopp skulle jag köra, tycke han. Nu körde jag varianten med att hon inte fick vara med mig utan sitta själv i buren under banvandringen och retsamt var jag där och undrade om hon ville vara med. Det ville hon! Vi nollade loppet men jag glömde banan nån sekund, men hann komma på vart vi skulle även om det inte blev riktigt på det sätt som jag tänkt mig. Även om det bara räckte till en 10:e plats var jag nöjd med att kunnat rädda loppet och att hon gjorde en bra start och inte minst att hon ville vara med;0)))

Idag var det Stormas tur, Ö-o Hundsällskap ordnade en klass1-tävling, sin första tävling någonsin (Och det gjorde de jättebra) på idrottsplatsen i Glanhammar. Det var ett guldställe till tävlingsplats tycker jag. Kanonbra helt enkelt.
Jag och Storma startade som nummer 4:a och redan på banvandringen kändes det som en bana för oss och jättekul. Domare: Lena Dyrsmeds var dagens "designer". Tyvärr gick Storma in fel i slalomen, hon gick till vänster om första pinnen...=5fel. Vi tog om från början och tappade lite i tid, men kom 6:a i alla fall. Andra loppet, hoppklass, hade hon och husse startnr1. En kanonkul bana presenterades och nu gick husse verkligen in för det här. MEN det sista jag sa innan han gick in på banan var se upp för tunneln rakt fram efter 3:e hindret, där ni ska svänga...ja, ja sa han. Efter disken körde de hela banan jättebra och t o m satte slalomen...så vi kan nog inte vara annat än nöjda, egentligen!

Inga kommentarer: