måndag 17 september 2007

Redan måndagen slut..

men jag hann faktiskt en hel del idag.
Trodde dock att jag skulle hinna mer direkt på morgonen, innan klickerträningen, men icke! Trots att jag ställt klockan 1,5 timma innan jag skulle träffa G & Embla, fick jag ändå jäkta ut när de stod här ute på utsatt tid ;0) Lite typiskt mig! Okey då, inte LITE typiskt, helt typiskt...men är man tidsoptimist så är man och jag erkänner det ÄR jag!
Vi tog bilarna med oss och åkte ner till Vinterviken, fast vi har gångavstånd dit, men eftersom Storma & Sniff också vill vara med och brukar klaga högljutt, fick de sitta i bilarna och vänta när "klickerflickorna" fick jobba på sin hemläxa. Men när de pausade fick de ylande & skällande komma ut och luftas lite. Några klick hann de också med så lite köttbullar & korv blev det ockå.

Träningen gick bra för både G & Embla och Brusa & mig, så det kändes jättekul. Tur att vi träffats regelbundet och tränat ihop, det har gett och ger jättemycket! Blir vi godkända är det helt tack vara detta, helt klart! Tiden sprang ju som vanligt iväg. Så när klockan var ca 12, jäktade vi vidare mot Jönåker och Brusas uppfödare, för att trimma hundflickorna. De var inte jätteovårdade, men började bli lite för tufsiga & ffa Brusa! Men oj, vad fina de blev nu. Kul!

Sen styrde vi kosan hemåt, för att laga fläskpannkaka *mums* husse skulle också komma hem o äta på sin rast, och sånt är ju alltid trevligt. På väg hem ringde Å o undrade om vi skulle med ut o träna agility. Åhh. jag var verkligen sugen, men just nu var det ju trafik-kaos pga att alla ska hem från jobbet...jag väntar till köerna är bättre, och åker sen sa jag. Så blev det aldrig, vi fick ett spontant besök av E & hundpojkarna som fastnat i t-banan & tagit vägen förbi Örnsberg istället för o komma hem. Goá vänner som tittar förbi, är guld värt och det var jättekul, min huvudvärk försvann och fläskpannkakan räckte också. Så jag kan bara summera, en intensiv men bra dag! Visst skulle jag ha gjort en del mer saker...men, men det får bli imorgon! Eller en annan dag. Nu är det god natt!

Inga kommentarer: