söndag 30 september 2007

Veckan som försvann!

Efter att ha flutit på moln i några dagar efter att ha varit på BTS-tävlingskurs som vi fått väldigt bra feed-back på, verkar faktiskt inte vara någon som är missnöjd. Skönt, sån´t gillar jag & att vädret dessutom var helt fantastiskt var ju bara en ruggigt stor bonus.
Måndagen klickade vi som vanligt med våra träningskompisar, vi var på Nacka BK och det kändes rätt okey, även om det börjar närma sig "examination" då vi ska upp till bevis Brusa & jag och visa om vi kan....
Onsdagen tränade vi på Sthlm Södra (kontaktfält & slalom) & torsdagen träffade vi Å med Flisan på Lidingö och körde en av banorna från i helgen med M. En bana där man tränar mycket framförbyten och MÅSTE röra på sig hela tiden. Kul för det gick ganska bra för oss med alla hundarna. Å hade hittat en harskank, som Flisan verkligen jobbade för, snacka om motivation. Jag har nog aldrig sett henne springa så snabbt.
I onsdags kom det en alldeles liten ny släkting till världen. Familjen P fick en liten Wilmer och visst ser storebrorI ut att tycka det är skoj.
Helgen som gått har jag varit på Canis Seminarie med Bob Bailey och Kathy Sdoa oj vilka djurtränare de är, och förmedlad detta med klickerträning på ett fantastiskt sätt.
Gissa om jag är inspirerad, Brusa & jag klickade tills korven tog slut, och köper ny korv i morgon fortsätter då för då ska vi träna med G & Embla.

Inga kommentarer: