torsdag 4 oktober 2007

Kanelbullens dag & mormor skulle ha fyllt år...

Idag är det torsdag och jättefint soligt höstväder. Efter att ha tagit en sovmorgon, med frukost på sängen och diverse läsning om "click for success" och grundfärdighetsschemat och stämt av hur Brusa & jag ligger till. Inser jag att vi har en hel del kvar & göra, den 1,5 veckan som är kvar tills vi ska visa upp våra färdigheter för granskning och "examen" på klickerTränarutbildningen vi går...hm, fattas nog en del tror jag, men men vi kan bara göra så gott vi kan.
Hundflickorna och jag har varit en sväng i Vinterviken i det fina vädret, den här gången kom jag ihåg att ta med kameran.

Igår var husse och hundflickorna & tränade (!!!) agility, husse byggde fartbana och alla verkade nöjda. Han fick väl inte så mycket fart på Brusa, men med lite feedback från matte så vet han hur han nog kan höja hennes motivation nästa gång, genom att använda skål och mat, och först bara jobba med bitar av banan, innan man tar hela....

Efter att ha läst massor....om La:s (running contacts), Susann Garetts bok och Carpe Momentums artiklar, om kontaktfält känner jag mig nog ännu mer förvirrad...
Running contacts vore häftigt och passar nog Storma ganska bra tror jag. Men även de som kan detta får 10fel på VM just på KF....2 av 2 på är nog lättare att lära in, men samtidigt stoppar jag ju hundens fart. Det ska bli kul och gå agilitykursen på Canis...kanske blir jag klokare då?!

Inga kommentarer: