lördag 6 oktober 2007

Hundträning & jobbkväll

Världens finaste Brusa! Hon är min gullis. Så klok och förståndig, busig och charmig! Ååååh! Vad jag tycker mycket om henne. Visst tycker jag om den lilla hundflickan också, det är klart...men inte mindre tycker jag om Brusa.
Vi klickar och hon börjar verkligen förstå vad jag menar, bli s k "klickerklok", tror jag faktiskt. Det är jätteskoj.
Idag har vi varit på Lidingö och tränat agility, oj vilken fart de visade båda två, men det märktes tydligast på Brusa som ibland kan gå på riktig halvfart, och det var det definitivt INTE idag, hon tog verkligen i. Vi hann klickerträna lite också Brusa & jag, mest blev det Doggie-zen, dvs att hunden ska avstå något, för att senare få det som belöning när hunden gör nå´t annat bra som du vill belöna. I vårt fall handlar det om att hon ska gå ifrån sin matskål med korvbitar i, bjuda mig ett beteende som jag vill belöna och sen få "varsågod" och springa till matskålen och äta upp. Allt det här ska hon göra frivilligt, och hon börjar bli riktigt duktig på detta. Så här långt har INTE Storma kommit.... ;o)

Inga kommentarer: