måndag 8 oktober 2007

Hann mycket idag ;0))

Borjade nästan dagen redan igår... om det är nån som hajjar. Direkt efter att jag slutat jobba igår, började vi ringa för att fixa övernattning i Söderköping eller någon stans på vägen dit. Efter några telefonsamtal lyckades vi hitta en snäll man som skötte om en camping i Söderköping, som egentligen var stängd, men vi kunde få komma dit och bo i en av deras campingstugor. Han kunde lägga ut en nyckel och vi fick lägga pengar i stugan. Taget! Allt för att slippa gå upp kl 4 för att vara på agilitytävlingar nästa morgon. Nu klev jag upp 07.30 och var på plats 08.00!

Storma skulle ju ta sin sista pinne i klass 1, sa husse...jaja, vi ska gå nollat sa matte, så får vi se...
Det blev inget av det! I första loppet som var inoff agilityklass, blev vi snöpligt diskade när jag försökte få den lilla damen att gå sakta ner på kontaktfältet på balansbommen. Ev sa jag sakta Stoorma, var på hon klev av balansen och gick upp igen för att ta den ännu bättre, faktiskt precis som vi gör på träningen.... snacka om att vi SKA köra tävlingslikt och INGET annat. Själva loppat var för övrigt jättebra, hon gjorde en jättefin slalom med fart och jag hann med att vara på rätt ställe i hela banan. Senare blev det dags för den officiella klassen, som vi ju kommit för, nu jäklar, det var samma bana men i omvänd ordning. Vi fick bra fart på benen, och gick i mål på 42, någonting och trodde vi var nollade, men tyvärr inte, 5fel ropade speakern ut, inget jag var medveten om, men enligt sekretariatet hade vi rivit ett hopphinder....inget jag hade märkt. Irriterande! Men vi hade ändå 3:e bästa tiden. Och detta räckte till en 6:e plats

Sen var det dags för hemfärd eftersom jag skulle jobba.

Inga kommentarer: