lördag 18 oktober 2008

Leva i nuet, hur svårt kan det vá?

SKITSVÅRT, tycker jag. Men ikväll, eller igår egentligen, för det har hunnit bli lördag har T:s systerdotter H varit här och hälsat på. Hon skulle låna nån bok om idrottspsykologins "självuppfyllande profetia". Något jag verkligen tror på, inte bara i prestationssituationer, utan i allt. Om man föreställer sig att något ska bli si eller så, positivt eller negativt så är det väldigt stor chans att det verkligen blir så. Tankens kraft, alltså! Den är jäkligt stark, och det glömmer vi bort många gånger, åtminstone gör jag det. För att inte tala om att leva i nuet, visst låter det fint och visst glömmer vi bort det. Oroar oss för något eller längtar till något, istället för att uppskatta det som man gör och har just nu. Bara ens egen tanke kan ju avgöra om man mår bra eller dåligt, synd att inte fler kommit på det!
Nu är det dags att knyta sig, för snart ska vi upp för att åka o träna agility. T ska låna Harry igen, vi gjorde det även i onsdags, OJOJOJ vad duktiga de var ihop T & Harry. Lite samträning ytterligare så kan det bli oerhört bra tror jag. Å kommer upp fr Gnesta, så jag tror det blir nån bana med typ - Men rör på dig!! Alltid kul & utvecklande. Får se om det kan bli lite foton kanske... Natti natti!

Inga kommentarer: