måndag 13 oktober 2008

Åter till vardagen...

Livet rullar på.... å jaa a, (svårt att få till betoningen, hoppas ni fattar) jag är ÄR rätt nöjd med mitt liv trots att det t om är måndag. Inte alls helt fel. Sen att det var becksvart i morse när jag skulle ta mig ur sängen och ögonen mina vara som små små streck, det var ju en bagatell... eller hur? Började jobba 07.00 och man har ju inte roligare än man gör sig, alltså -rätt inställning är halva grejen. Och det är klart att den måste vara positiv, inställningen! Låter det klämkäckt! Ja, det ÄR det också, men det är faktiskt såå enkelt att ställa in sig på att det ska vara en bra dag och så blir det så (lite lättare i alla fall tror jag). Det är skönt att kunna vara lite positiv för det är som förkylning det smittar det också ;0)))

Annars har väl inte måndagen varit riktigt friktionsfri . jobbet flöt på, kassan stämde, folk var snälla, vi hittade de allra flesta journaler (vissa dagar är det hopplöst, en del av arbetskamraterna verkar nämligen ordblinda & felar har dyslexi) kassan stämde och svisch var dagen över. Hundflickorna hade varit hemma den större delen av dagen hos sin husse, men på eftermiddagen kom husse o lämnade dem så de fick "jobba" lite. Jag passade på o "knata" ner till Hötorget och vaccinera mig inför HongKong/Thailands-resan, fönstershoppade OCH shoppade LITE scrap-bookingprylar på utförsäljning (50%!!!), hann käka kebab, och ta en sväng till Hötorgshallen för jättegoda oliver (3sorter) och te (Rabarber-grädde) MUMS! Så vaccinationsdags. Ja, den sved, inte alls skönt, men nu var det gjort, dessutom ska den göras om om knappt 4veckor...men det får gå.
Hämtade jobbflickorna efter att handlat i min favvobutik vid jobbet, mest frukt ;0) tog oss hemåt promenad-buss-T-bana. Nöjda sover båda Brusa & Storma. Men de tänker nog vakna till lite för nu är det snart matdags, o det är verkligen inget de här brudarna missar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för allt stöd på tävlingen när jag mådde så dåligt.

Stor KRAM, Madde & Luma