torsdag 12 mars 2009

Hundflickorna - rockar fett!

Satan vad kul det var idag. Äntligen var jag så frisk att jag skulle våga åka ut till ridhuset på Lidingö och träna agility. Jag skulle inte springa särskilt mycket, eftersom jag varit sjuk så länge, men väl där kändes det sååå bra och kul att det var bara och springa järnet. Visst blev jag svettig, men inte kallsvettig som under min sjukvecka.
Vi byggde ingen bana den här gången, fast det blev en bana... Jag hade lusläst lite banor, av bl a finska domarna Laamanen och Savola (nej minns inte vad hon heter) hur som helst har båda dömt på VM, så det kan sin sak. Jag hittade en del bitar på banorna, som jag klurat lite på om Storma skulle klara om jag gjorde si eller så. Satte upp flera av dessa kombinationerna och vips blev det i alla fall en bana fast det inte var meningen. Kul, kul sa både Brusa & Storma. Båda börjar få till lite fart och schysst attityd i slalom. Jobbar som sjutton.
Vi jobbade också med Brusas explosiva starter, som inte är, eller i alla fall inte har varit, så explosiva som vore önskvärt. Men hon fatta galoppen med hjälp av frolic och korv..."now we're talking" såg hon ut som hon tänkte och ökade farten. Sen går det inte annat än skratta när hon har "paus" och skuttar runt med sin boll och bara njuter, i riktigt riktigt hög fart, alltså mycket fortare än när vi kör bana...hm tänk om vi kunde hitta den motivationen så vi kunde lura henne att öka på banan.
Med på träningen var Å med lilla dottern J, farbror T fick vara barnvakt och som vanligt sitter småbarn som små ljus i hans knä. Så även idag. Matte Å & Flisan körde så det rök, och det är extra kul för tidigare har den hundflickan varit riktigt seg och verkat omotiverad. Men som sagt nu är det fullt ös. Så justeringar som prova andra handen, spring lite fortare där gjorde stora framsteg. Toppenkul när man kan hjälpa varandra ;0))

Jobbade sen kväll, sushikväll som vanligt men utan U som jobbade dag. På väg hem verkade det som halonda kom smygande...så nu ska jag smyga ner i sängen och BLI FRISK! Natti, natti.

Inga kommentarer: