söndag 15 mars 2009

Tävling hos Linköping HU igårkväll

Ja, det finns inget att skylla på hundarna VAR jätteduktiga!! Men matte klantade sig i första och andra loppet. Storma gick på som bara den och gjorde precis det som jag bad henne om. Så även vid disken, när jag visade henne så fint in i fel tunnelingång. Förstod inte vad jag gjort för fel ens när domaren blåste, men fel var det och blåst var jag! Storma körde på och vi avslutade med fart genom resten av banan i allafall. Mattes agilityflicka förstod inte att det var nåt fel alls och det var bäst! I andra loppet fanns ett "hörn" som jag återigen bar mig klantigt åt, så Storma passerade längs med ett hopphinder istället för att ta det, jag visade ju inte henne - så det blev en vägran, vet inte vad det blev för mer fel för vi hade 10fel när vi gick i mål....tror att det blev nåt mer fel vid samma tillfälle vid hörnet. Tiden var helt okey, med tanke på att vi sprang tillbaka o tog om hindret.
Husse och Brusa körde fint först, så glömde husse banan och då är det svårt att göra rätt! I andra loppet, visade så husse Brusa fel tunnelingång = disk! Efter disken körde de på som sjutton och Brusa tog i så det var kul o se. Får se det som ett bra träningspass, bryta ihop (nej jag skojar) o komma igen ;0) Träna mer och hårdare är väl vad som gäller. Bygga banor, memorera och köra, borde väl funka för att träna minnet också, verkar behövligt om inte husse och jag ska bilda en "disk-klubb".
Tävlingen som hölls i ett uppvärmt ridhus i Valla, Linköping var jättetrevlig, och den var ganska komprimerad - small ag, medium ag, small hopp även om det blev en kvällstävling istället för eftermiddagstävling som de skrivit i inbjudan. de gjorde att inte väntan blev särskilt lång och vi kunde åka hemåt vid 21.30-tiden.

Inga kommentarer: