måndag 23 mars 2009

Näää, jag bara skojade...

Alla bilderna i förra inlägget var från igår morse, sen stack jag o jobbade och när jag klev ut på gatan vid 22.30 var hela kvarteret klätt i massor av snö. Det var riktig julstämning för träden var så fina med massor av snö. Inte särskilt hoppfullt när man som jag längtar efter mer vår o varmt o torrare väderlek, så man kan köra agility ute. Tanke är ju att vi ska flytta ut alla hinder på söndag. Men nu har jag kollat med ridhuset o vi kan få ytterligare en eller ett par söndagar på oss innan vi flyttar hindrena. Så vi får se hur vädret blir, det får nog avgöra.

Agilityträningen idag gick ganska bra, Storma är såå duktig, så det blir så kul. Och så busig där emellan, så man blir full i skratt. Vi körde en bana, som hade en del svåra passager, med lite olika handlingsalternativ, så det var utmanande. Ett ställe var särskilt svårt, så det fick vi traggla ett tag tills det satt. Sen tränade vi attityd och fart i slalom och en del gunga, nyttigt, nyttigt....
Efter träningen drog jag till A för att trimma hundflickorna, det tog nästan 2timmar dit o 2tim hem,ganska drygt, men trevligt att ses.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här kom det också snö....fortfarande lite vitt här o där. Aha, vovvarna har fått en ny vårfrisyr?! Före och efter bilder vill jag se!

Lisa sa...

kommer efterbild inom kort ;0))