söndag 8 mars 2009

Länge, länge sedan...

Har Du inte redan tröttnat på att hålla koll på om denna blogg uppdateras, måste jag nog utnämna dig till sen stor optimist. Grattis! Nu får Du i alla fall utdelning för äntligen har jag tagit mig i kragen o satt mig för att skriva... Hänt nåt, då? Tja...lite kanske.
Tage, BT-pojken som är lika gammal/ung som Brusa, har bott hos oss i en månad. Det har varit både kul o jobbigt! Att åka t-banamed 3st hundar som alla har sina olater kan ge lite extra vardagsspänning, i o för sig. Brusa har hur som helst framstått som en riktig ängel, och varit som ett ljus när jag kanske behövt säga åt de övriga på skarapen att inte skälla för där kommer en hund. Stundvis har de alla tre varit ljuvliga och uppfört sig fantastiskt bra alla tre. Då är livet enkelt. Och då kunde de t om få kokta hjortben att gnaga på en stund. Smaskens! Sen har jag varit, och är fortfarande, sjuk med halsont, snörvel, ont i öronen och kallsvettningar (känns febrig t om) och har bara orkat sova o kanske kika på TV. Jag, som aldrig är sjuk, har varit riktigt ynklig o varit hemma från jobbet en hel vecka.

T och hundflickorna åkte på inoff agitiltytävling hos Byrkackarns igår. Tävlingen hölls i ett ridhus en bit fr Ö-o och var den första deltävlingen i Folksam Cup. Det var två öppna lopp, ett agility och ett hopplopp som räknades ihop och den sammanlagda vinnaren i small blev STORMA!!!! Första loppet vann de och det andra kom de 4:a i! Skoj, skoj!! Så nu är den lilla damen kvalificerad till finalen....Brusa däremot tog en egen bana och tyckte husse sprang åt fel håll ;0)))

5 kommentarer:

Anonym sa...

STOOOORT GRATTIS till Storma och husse till segern igår (7/3)!!! BT-rules!!!

// Nina (en stor optimist ;-))

Anonym sa...

Brusa ska det ju va... ;-)

// Nina

Anonym sa...

Nej, nu är jag alldeles hopplös, jag hade ju skrivit rätt från början...nu får ni er ett gott skratt och det förlänger ju livet har jag hört ;-)

// Nina (inte bara optimist utan även förvirrad...)

Lisa sa...

Du är inte ensam om att blanda ihop våra hundflickors namn ;0) Igår kom grattis till mig o Brusa...och vi var ju "oskyldiga". Grattisarna ska husse & "Storma-gorma" ha. Vi ses i Linköping!

e sa...

tre hundar i kollektivtrafiken är värt en medalj tror jag bestämt. Jag tyckte det var nog att ha tre + barnvagn och det är ändå mycket lättare :-)

kram och grattis igen till Timo och Storma! Samt till dig och Brusa för att ni har en så duktig hund/dotter/sambo/husse!