torsdag 28 maj 2009

Det börjar dra ihop sig!

Igår o idag har vi varit på klubben och tränat, igår i riktig sommarvärme så hundarna flämtade så man trodde värmeslaget var nära för dem. Men det gick bra! Och så idag, kastade jag mig ifrån jobbet vid 16-tiden för att hinna till klubben i värsta rusningstid, ingen höjdare direkt. Men husse kom med packad träningsväska, hundflickor och bil så det var bara o gasa järnet. Där det nu inte var trafikstopp.
Väl på framme hade Å precis anlänt också, hon hade med sig en ganska tuff agilitybana, med en hel del svårigheter som gick så där, men efter en del tips o korrigeringar gick det bara bättre o bättre. Och "trägen" vinner ju ;0) Storma öser på och jag får verkligen ta i för att hinna placera mig, men det är sååå kul när det lyckas. Brusa går inte lika fort, även om hon var alert idag, men jag hinner ju betydligt bättre att placera mig. När det var dags för Brusa öppnade sig i princip himmlen och det bara vräkte ner regn, allt blev dyngsurt, men inga sura miner på Brusa inte - mitt gullhjärta.
Imorgon åker jag (husse blir kvar hemma o jobbar pga ryggont) till Oskarsham och tävlingarna där, Storma o jag är anmälda till landslagsuttagningen och det ska bli jätteskoj, men säkert svårt. Hursom helst ska vi göra vårt allra bästa och sen får vi se hur långt det räcker. Håll gärna en tumme eller två;0)

Inga kommentarer: