söndag 7 juni 2009

STORMA gorma - tog sitt första CERT igår!!!

Ja, Du läste rätt! Det var sååå kul! Kändes jätteskönt. Hundflickorna och jag drog iväg direkt efter jobbet till Örebro redan i fredags. Min vän L väntade med husrum, trevligt sällskap och god fika under kvällen. Och mycket tjejsnack, förstås, eftersom det var längesen vi sågs. Skön hundpromenad hann vi också med.
Sen klev i upp i ottan och jag styrde kosan mot Frövi där det skulle vara tävling. Banvandring 07.30 och första start 08.00 stod det i PM:et....Hm..blev lite stressat när arrangören då plötsligt får för sig att starta tidigare än utsatt tid. Brusa hade ju inte hunnit göra sin morgontoalett och tänk om dem skulle göras på plan - hemska tanke, vilken dålig hundägare jag skulle vara då ;0)! Hon hade nämligen startnr 3. Hon hann bajja innan start, så jag kunde fokusera på rätt sak. Den lilla damen verkade ganska alert, men hon är ju ändå inte såå snabb. Hon körde på och fick 5fel i slalomingången och sen tror jag det blev 5fel för ett hoppat kontaktfält på balansen. Så var det Stormas tur som hund nr 22, uj vad det gick, det är såå skoj, jag hann göra 2st blindbyten, men tyvärr hade hon redan hunnit få en vägran för hon sprang förbi ett hinder där jag fick ta tillbaka henne och sen tror jag även hon hade en 5:a på balansens nedfart. Detta är något som jag måste ta o filma igen, för rinnande kontaktfältet blir ju inte alltid rätt-dömt tyvärr, men det kan jag ta bara jag vet att hon GÖR rätt. Men den lilla damen har hoppat över KF en del på träning, så hon behöver granskas i olika tempo och att jag är på olika ställen. Ett projekt som jag ska ta tag i för det känns viktigt. Hon noterade dock loppets snabbaste tid!
Sen var det väntan o vila som vanligt på agilitytävlingar och vädret höll sig, det utlovade regnet kom inte förrän på hemvägen ;0))
Hoppklassloppen. Först ut den här gången var Storma
Det var en flytig, fartig bana som många vid sidan av plan redan innan gnällde lite över, "oj det är 7meter mellan hindrena", "och jag föredrar mer tekniska banor" men jag va bara tyst o tänkte; nu kommer det gå undan, men det här passar oss, gäller att springa med mina extra långa steg och hålla i henne. Och det gjorde jag! Vi hade nollat, skönt! Och så var det Brusa, "segpropp"-s tur, jag bråkade o knuffade på henne en del innan loppet så hon blev lite småförbannad, nåt jag gillar - för då kör hon. Och det gjorde hon, felfritt även hon men tidsfel.. hon hade 38-nåt o referenstiden var 36sek, Storma hade 32-nåt och det räckte till en 2:a plats och CERT!!! Vårt första, det kändes så bra. Inte minst för att jag lyckas fokucera på rätt saker och att det funkar och att det räcker....till bra tid, till placering och till CERT! Sug på den karamellen, Du! För det tänker jag göra, en liten stund i alla fall för imorgon är det kursdags. Handling för Veronica Bache, så då tänker jag fokucera igen, på rätt sak, så får vi se hur långt det räcker!

5 kommentarer:

Britt sa...

Grattis till certet. Bra jobbat!! Kram Britt

Anonym sa...

GUD VA GLAD JAG BLIR för din skull...så härligt!!! Tänk att äntligen få den utdelningen efter all träning du lagt ner...tänk att det lönar sig att ha tålamod och tänka långsiktigt...bra jobbat, detta är bara början!!!"BT-Rules" ;-)

STOOOR KRAM från Nina & BT-flickorna

Anonym sa...

Här händer det grejjer! Massor av GRATTIS från mig o grabbarna!(kullösa men lika roliga för det ;)
/Ullis, Diesel o Maq(A-höfter!)

Monica sa...

Så härligt! Massor av grattis från oss i Trollhättan!
Monica, Wera & Ärtan

Lisa sa...

TACK för alla gratulationer, de värmer! Ja, det var en karamell att suga på ;0)))