söndag 14 juni 2009

Regn & rusk och änglavakt!

Oj vilken dag...började helgen med att åka till L utanför Enköping för att ha grillkväll, många var bjudna men bara jag o A kom. Väldigt trevligt! Sov över, för det blev sent... ställde klockan för att komma upp o hem till St BTS promenad i V-viken vid 10.00.
Stack hemåt vid 8-tiden. Regnet vräkte ner, körde enl hastighets bestämmelserna. Och så vips innan jag fattade nåt så hade jag plötsligt vattenplaning...gick inte styra blien, ....kastades som en hal tvål över två vägfiler. Trodde jag skulle kvadda bilen, eller dö eller nåt! Åkte med sidan in i kanträcket och så hamnade jag på vägbanan igen i rätt riktning. Fortsatte hemåt omtumlad och lite chockad. Vågade inte kolla bilen förrän jag var hemma igen. Väl hemma inspekterade jag vår "Häxa" (*hon *har nämligen reg nr HXA...) högersida, är skrapad och behöver säkert fixas till, men bilen går att köra, så det är bara utseendet, faktiskt. Tänk hur det KUNDE ha gått!
Imorgon om vädret tillåter ska vi träffa hundfotografen E, som ska fortsätta på sin serie bilder på jakt efter den perfekta bilden. Kommer sannolikt att få en hel del bilder, och dessa får jag använda om jag vill. Kul!

Inga kommentarer: