torsdag 10 september 2009

Idag är egentligen igår!

Hänger Du med på vad jag menar nu? Jo, för det jag skriver om hände ju igår för nu är klockan 00:45 och det är torsdag, egentligen...men jag skriver om onsdagen.
För onsdag 090909 var en bra dag tycker jag, jag hann mycket och hade trevligt ;0) Sen finns det alltid saker som jag hade velat göra utöver det jag gjorde ...men, men.
Stack ut med hundflickorna på en kort runda och sen iväg till F&S medelpass, med en tjej som hette Michele, hon var jättebra (eftersom jag varit kritisk tidigare, måste jag börja notera vilka pass jag gillar o inte gillar...onödigt att "slösa bort" sin tid på det jag inte gillar, om jag kan låta bli ;0) Klokt vá?
Efter passet var det Lidingö och agilityträning som gällde, vädret var kanonfint och riktigt varmt, trots att det är september. Tränade kontaktfält, rinnande med Storma och "Stannande" med Brusa. Brusa kan verkligen, men visar inte det på tävling ihop med husse. Storma har ju mindre koll på vad hon gör och vad som förväntas av henne, det rinnande KF är inte särskilt tydligt för hunden, eller är det bara att jag är dålig på att förmedla vad jag exakt vill till henne. Men skam den som ger sig...vi tränar på!
Hann också med lite slalom och upploppsträning med "fram, fram" för att få Storma att dra framåt, ifrån mig...men det här behöver vi verkligen träna mer på. Skönt att vi inte är fullärda, så vi har nå´t & göra när vi ska träna *blink*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rinnande kontaktfält, är väl samma som running c? Har startat med Siiri vet ej riktigt hur jag ska göra när hon blir riktigt het på gröten. Än så länge tål det inte att jag går förbi henne ens vid kontakt....men kan i alla fall stå där framme nu. Vi ska också fortsätta att träna.

H Minna Tootsie & Siiri

Anonym sa...

Visst är det härligt att man aldrig blir fullärd ;-). Kommer ihåg ett uttalande av Ingemar Stenmark, en journalist sa i en intervju till stenis att han hade tur igen som vann, då svarade stenis "Ja, och tänk ju mer jag tränar ju mer tur har jag...". Tänkvärda ord!
Kram Nina & Bt-flickorna

Monica sa...

GRATTIS till certet :)
Jättekul att träffa er igen!

Kram Monica med en klass 3 hund :)