onsdag 12 juni 2013

Bloggen kanske kan återupplivas?

Tro det eller ej men nu är jag här igen! Har fått lite anonyma konstiga inlägg lite då & då i bloggen och då kommit på att jag faktiskt HAR eller i alla fall hade en blogg. Men idag när det kom ett nytt konstigt inlägg, och jag blev påmind. Men vad fantastiskt roligt det var att läsa mina gamla inlägg och se de gamla bilderna. Det är i princip 2år sen jag skrev och det har i ärlighetens namn inte hänt så jättemycket.  Vi lever ett bra liv, trivs med tillvaron och känner oss nöjda med det vi har. Vi tränar ganska mycket agility och tävlar för närvarande lite mindre än tidigare. Men i den stundande helgen så är det dags för Storma och mig att åka på SM i Falkenberg. Något som många tycker är självklart att man ska åka på om man lyckats kvala. Men nej, inte självklart för mig i år, jag bestämde mig först igår, att ja det vill jag! Och nu ska det bli jättekul hoppas jag. Hundflickan har gått ur sin skendräktig-het och är på g igen och det ska bli så njutbart att få köra med henne, för senaste tiden har husse kört allt mer med henne. Senast på BTS:s KM i agility då de tillsammans blev KM-vinnare!
Röja blir att säkrare o säkrare, men fortfarande sätter vi inte slalom på tävling, så fortfarande har vi inte kommit igenom en bana nollade. Så snacka om o "harva" i 1:an ;0) men, men jag har TÅLAMOD, även om det är jävligt tråkigt att ha tålamod om o om igen, men det kommer att ge sig o då blir det förhoppningsvis riktigt bra.
"Plutt-plutt" då? eller "lilla tanten" som vi också kallar Brusa. Hon tränar inte så mycket, hon har hunnit bli 11år, men är oerhört pigg o inte minst busig, så jag skrattar mycket åt henne. Hon tävlar ett eller kanske möjligen 2lopp på en helg och då är hon riktigt sugen och kan pinna på lite, även om hon aldrig varit snabb. Men skoj har hon och i Härnösand blev hon t om 4:a.

Ska fixa lite nya bilder, för numera har jag ju en Iphone.

Planer vi har för sommaren 2013 är;
1. SM i Falkenberg
2. KM på Lidingö BK
3. Fionia Cup i Danmark (juli)
4. Gagnef/Dalafloda
5. Swiss Agility Cup (augusti)
Så livet är GÖTT, o det ska det ju vá annars kan dé ju "kvetta"!


Inga kommentarer: