lördag 22 juni 2013

Livet rullar på...och vi bara njuter!

För oss är livet väldigt enkelt och det känns ibland väl orättvist.... bekanta och andra bekantas barn är allvarligt sjuka och då menar jag riktigt sjuka. Det skapar perspektiv, men ändå inte så att man låter bli o ta saker o ting för givet.

Tacksamhetslista är nå´t som jag har skrivit ett tag och det är inte dumt alls, det skapar också  ett (mindre & närmre) perspektiv och ser till att det vardagliga gnället blir mindre och inte så högljutt. För jag ÄR verkligen tacksam för att jag är frisk, har min kära sambo, har våra hundar och har ett bra och roligt jobb att gå till där jag dessutom tjänar pengar så att jag kan leva ett bra liv o göra de där sakerna som jag VILL göra. Ja listan kan göras lång, men nu räcker det att reflektera för en stund.

Sen senast jag skrev har Storma & jag hunnit delta på SM i agility 2013 i Falkenberg. Ett suveränt arrangemang, all "kred" till arrangören! Vi gick nollade i lördagens hopplopp, men eftersom det var tight mellan tiderna, räckte detta endast till en 28:e plats. Men, men vi var ändå nollade...



Storma & Lisa på SM i Agility 2013 - lördagens hopplopp
Foto; Martin Rimby.se

Storma & Lisa på SM i Agility 2013- söndagens agilitylopp
Foto; Martin Rimby.se
Foto

Vi reste, med klubbkompisen B, från Stockholm redan på torsdag em, eftersom vi behövde vara på plats, tidig fredagmorgon, för veterinärbesiktningen. Den gick galant och sen bar det av till Ullared för lite shopping, med betoning på lite, faktiskt. Summan slutade på 300kr, något jag var helt nöjd med.
Vi sov i B:s husbil, utanför Lotushallen - helt suveränt! Och fredagkvällen blev det även agility-träning och trevlig samvaro, med mat från smarriga "Laxbutiken", här köpte vi även lördagens krämiga laxsoppa.
Totala resultatet på SM är väl inget att skryta med men vi hade fantastiskt trevligt och mysigt, Storma & jag. Och den lilla BT-flickan är så skön och rolig att köra, så bara det är en fröjd, så två hoppade kontaktfält för att vi båda var lite "gasade" kan jag stå ut med, och det tror jag Storma också kan ;0)

Inga kommentarer: