tisdag 25 juni 2013

En bra ledig dag...

Idag har jag varit ledig och ganska pigg o aktiv. Började med en skön promenad i Vinterviken med "girlsen", vädret var toppen, på gränsen till för varmt nästan om man ska promenera vill säga. Damerna verkade mycket nöjda, inte minst med att få svalka sig i Mälaren. De är badtokiga alla tre, även om Brusa bara ska blöta magen om det inte är tillräckligt varmt. Men idag var det varmt så även hon tog en simtur.

Väl hemma igen softade hundarna och jag var lite effektiv och röjde en hel del i vår oreda, så nu är jag ganska nöjd även om det finns mer att göra.

Vid 19-tiden svängde vi in på Lidingö BK och det visste hundflickorna för plötsligt pips det och skriks från bagageutrymmet. Först ut blev Röja som skulle få träna slalom direkt när hon var klar i knoppen och det gick riktigt bra. Så byggde vi bana, Åsa & Emma hade plockat med sig några förslag på banor som de ville köra. Den vi byggde ikväll var en klass 2, och riktigt rolig och här o var ganska krävande. Röja fick jag jobba bit för bit med, för hela funkade inte. Men det blev bra och skoj bit för bit. Storma & Brusa satte båda banan. För Brusa räckte det med ett varv sen var det pipleksaken och hon som hoppade runt som värsta valpen o hade såå skoj. Hon är skön hon, mitt hjärta <3 p=""> 

Inga kommentarer: