lördag 26 maj 2007

25:e - "portmonäns födelsedag" ;0)


Veckan har bara rullat på, jag säger det igen, tiden bara springer iväg, jag fattar inte hur det är möjligt.
Förra helgen jobbade jag, och det är helt okey, för vi har sååå trevligt! Och så var det även denna gång.
Måndagen var det så dags för agilitykursen på LBK, där jag hjälper till. Oj, vad de går framåt våra kursdeltagare, de är jätteduktiga! En brokig skara, med massor av olika raser & förare.
Tisdagen så var det huddag, däremot blev det en kort en, eftersom båda hudvet slutade tidigt.
Onsdagen var så ovanlig, för jag arbetade dag, något jag aldrig gör annars, men på kvällen skulle jag tävla med Brusa på Knivstas klass 2-tävling.

Efter att ha köat lite på utfarten fr Sthlm kom vi iväg och kom fram i god tid. "Bruseluskan" njuter alltid av att vara ensam (dvs utan Storma) med matte, så hon var väldigt nöjd, att vi sen hamnade på agilitytävling, gjorde verkligen ingenting, hon blir glad och busig. Och verkar faktiskt förväntansfull. Det var annorlunda banor, eller framför allt annorlunda starter, men vi hade inga problem utan körde koncenterad banvandring och nollat lopp. Det kanske skulle räcka till en 4-5:e plats trodde jag.....men så vann vi ;0)))! MEN....tyvärr missade vi "pinnen" med 0,46sek. Idealtiden var nämligen 33sek och vår tid var 33,46. Kändes lite retfullt, men det var ingen i medium eller large heller som fick pinne. Där på plats anmälde jag Brusa & mig, till den
s k "2:a chansen", det var samma agilityklassbana som användes som en öppenklassbana. Vi hade inte kört denna (eftersom vi ju blivit uppflyttade för ett tag litet sen) så det var en bra chans att få köra ett agilityklasslopp också. Trodde vi gått nollade när vi kom i mål, men tydligen hade vi 5fel, jag är inte säkert men det var nog på nerfarten A-hindrets kontaktfält. Trots detta räckte det till vinst även i denna klass. Vilken agility-hundflicka, jag har ;0))

Torsdagen var det jobb och på kvällen var det nästsista gången med träningsgruppen. Denna gång var det stort manfall (heter det så?). M med Hasse & Tage, Å med Flisan och jag med Brusa & Storma var där. Dessutom ville några HU-tjejer vara med, så vi vart en ganska lagom stor grupp.
Ikväll Fredag - bytt till mig & få jobba kvällen, för att kunna varit på agility onsd & torsd. Kompade en del och jobbade totalt bara 17-22.30.

Nu har det nästan hunnit bli lördag så det är bäst & gå o "knoppa", imorgon väntar uppvaktning av G med trädgårdspåtande, ev sväng till Årets Border och sen övernattning i torpet hos familjen K utanför K-holm. Och söndagmorgon är det så dags för Brusa & Storma att delta i BTS KM i agility. Det hoppas jag ska bli skoj.

So long, på ett tag!

Inga kommentarer: