söndag 6 maj 2007

Tiden springer bara iväg! Brusa 5år, idag

Känns som om jag upprepar mig nu igen, men det är verkligen så.
Sen förra gången jag skrev har det varit mycket hundträning och tävling, och jobb förstås!

1:a maj åkte vi till Söderköping och båda hundflickorna tävlade - det gick väl hyfsat..
Brusa tog en 5:e plats och en 9:e, men inga pinnar inte. Storma & husse grejade en 18:e plats och så blev det en disk, pga 3st vägran, om jag inte minns fel. Alltså; inte fel väg ;0))
Efter tävlingarna åkte vi till en fd jobbarkompis i St Annas skärgård. Oj, oj vad fint det var där! Vi övernattade och det var jättekul att ses, även om det bara blev en kort stund eftersom jag måste hem & jobba.
Torsdagen var det så dags för vår träningsgrupp, men själv var jag på agilitymöte, så de fick klara sig utan mig. Husse körde med både Brusa & Storma, men som vanligt satt de och skrek när den andra körde. Våra stackars träningskompisar får ont i öronen, men de tränar ju med störning ;0)) så deras hundar blir ju kanonbra. Nej, jag skojar lite skärpning får det nog bli på oss när det gäller våra små damer, vi stör en del nu, så det behöver bli bättre.
Lördagen åkte flickorna & jag till klubben och körde nån timma, de skötte sig ganska hyfsat. Bättrade på lite kontaktfält med hjälp av klickern. Inte dumt alls! Husse märkte skillnad i dag på tävlingen, när han & Storma tävlade hos Väsby. Det blev ingen disk men en del fel, dock deras bästa placering någonsin, en 8:e plats. Men då delades det inte ut mer än 4rosetter....lite typiskt, annars kan det ju vara hur mycket priser som helst, men men nästa helg är det dags igen för Storma då ska vi till Sthlm SBK i Kista, båda ska tävla - två lopp var per dag, SKOJ!
Brusa & jag var publik i dag...men på em åkte vi till Nacka BK och träffade en träningskompis G med hund, vi klicker tränade en del av läxan vi fått på KlickerTränarutbildningen som vi går.
Brusa skötte sig ganska bra, men vi behöver träna mer!

Inga kommentarer: