söndag 29 april 2007

Agility är toppen!

Det tycker vi alla fyra i vår lilla familj, inte minst de två fyrbenta flickorna, men även husse & jag är helt bitna nu så vi har sååå kul.

Officiell tävling hos SSBK på Ågesta;

Idag var det dags för tävling, Brusa & husse körde första loppet, jaha riktigt bra, nollat lopp, och en 4:e plats....hm en tredje plats hade gett "pinne" men tiden blev lite för lång pga husse glömde säga "slalom" före slalomingången, så Brusa stannade lugnt och undrade vart de skulle.... Felfritt gick de i övrigt och det var första gången som de tävlade officiellt tillsammans.

Sen var det dags för ailityklass 2, och Brusa & matte, oj vad jag sprang husse har aldrig sett mig vara så kvick tidigare och vi hade faktiskt överlägset bästa tiden, men tyvärr hoppade hon kontaktfältet på nedfarten på A-hindret, när jag ökade farten lite. (funderar starkt på att skriva en kriterieplan och klicka in kontaktfältet, på ordentligt klickervis. Tidskrävande och kanske inte möjligt att använda på länge, men säkert en bra grej i längden.

Sist ut blev Storma och den här gången tävlade hon ihop med matte, eftersom husse stuckit på damrugbymatch (han är tränare) vid Årstafältet.
Storma är mycket "hetare" än sin mor när man ska göra roliga saker, och agilitytävling ÄR kul!
Hoppklass 1 - vi startade jättebra och kom ganska långt på banan, när jag skulle trixa lite för att hinna med och då tog hon ut en kurva lite extra och när jag ropade "tunnel" hittade hon en tunnelingång på en helt annan tunnel...så därmed en disk :0( Men men, vi har ju inte heller tävlat ihop, så det var VERKLIGEN JÄTTEBRA och kul!

Ikväll har vi varit på Globen och lyssnat på The Original ABBA-Orcestra med gästartister som DiLeva, Jerry Williams, Magnus Carlsson bl a. Dessutom dök Benny Andersson mot slutet, så det var speciellt.
DiLeva var nog sjutton bäst, hans låtar var verkligen valda för honom och passade, som handen i handsken. Mats Ronander gjorde Thank you for the music riktigt bra tyckte jag, och visade också hur grym han är på munspel.

Inga kommentarer: