lördag 14 april 2007

Fredag! Ååh vá skönt.

Undrar om jag inte börjar bli lite arbetsskygg, eller man kanske inte kan bli det man redan är? ;0) Nej, så farligt är det nog inte. Men det ÄR väldigt skönt att vara ledig! Speciellt när det är sånt fint väder som det var idag. Det ska bli bra väder i helgen också, t o m så de varnar för solens strålar nu till helgen, vad hemskt egentligen. Här har vi nordbor väntat på...ja, just det SOLEN och så är det farligt direkt när den dyker upp. Äh, så farligt kanske det inte var men lite solskyddsfaktor skadar säkert inte, onödigt att bränna sig. Undrar om E & M hört det, de är ju säkert på landet, ute i solen förstås, ska försöka få iväg ett SMS om detta.

Skickade en CD med ffa T:s systerson till dem idag, rädd för att det blev en tom (!!) CD, för när jag öppnade datorn idag, så frågade den om jag ville bränna bilderna till CD, hmm det vore väl typiskt. Men i så fall har jag ju en ny CD nu, MED bilder.

Ska träna agility imorgon med hundflickorna, hoppas jag. Och lite klicker med Brusa, det är bara en vecka kvar till Klickertränarutbildningens andra träff, då läxan ska redovisas. Vi har nog en hel del kvar. Men, men det är ju ingen panik. Båda hundflickorna älskar det hursom helst och är otroligt motiverade. Använder även klickern en del när vi tränar agilityn.
Klickade lite ikväll, båda bjöd på sitt, alldeles knäpptyst, båda brukar faktiskt pipa lite eller gnälla/ skälla, så detta var framgång ;0))) Forstätter i morgon!

Imorgon behöver jag kolla en del på vad vi ska ta upp på "Klicker-träffen" med St BTS som vi ska ha på söndag, det ska bli kul!

Dagens insikt, (något som jag insett för ett litet tag sen); Håll inte igen på belöningen! Ta verkligen det bästa hunden vet, och Du får hunden att jobba, så mycket bättre! Det är det här som kallas MOTIVATION. Det blir sååå roligt. Och det gäller ju även oss tvåbenta!

Inga kommentarer: