torsdag 10 maj 2007

Agility ;0))) o vilken kväll!

Livet är ganska mycket agility, och jobb förstås. Igår var vi på klubben och tränade, vi hann också med lite städ och hinderfix. R är en klippa på sånt så jag mest supportade. Hundflickorna skällde som aldrig förr, de var riktigt hemska, när den ena körde på banan vi byggt, så visade den andra sitt missnöje ljudligt och högt. Jag blev asirriterad, så det gjorde ju inte saken bättre. Men trots detta skötte de sig jättebra på banträningen.

Ikväll är det tävling på Ågesta, Brusa är anmäld i klass 2, både hopp & agility. Storma ska få köra öppna klassen och så kanske båda får köra maxklassen. Kul ska det bli i alla fall. Dit kommer nog de flesta i vår träningsgrupp också. Kanske att någon känner sig mogen och vågar starta i öppna klassen och de andra ska ju dit och kolla för de har aldrig ens varit på en agilitytävling.

*****************************************
På eftermiddagen tog jag mig äntligen iväg på träning , F&S, åhhh vad det var kul och skönt för samvetet och mitt allmänna välbefinnande. Jag mår verkligen bra av det där, jag går glad därifrån, det gillar jag!
Men jag gillar en annan sak också; AGILITY!!!
Hundflickorna och jag åkte till Ågesta för att Brusa skulle tävla i deras officiella tävling (klass2) Både i hoppklass och agilityklass. Vi var först ut i hoppklassen, och jag var inte riktigt i fas, när vi klev på banan, så det blev 5fel, och inte jättebra tid, men ändå ett helt okey lopp. Men det hade ju inte gjort ont och gått felfritt och kanske fått en pinne...ja, ja.

I agilityklassen startade vi sist och här vann vi, så det blev en pinne och dessutom blev vi uppflyttade till klass 3, hua...lite läskigt, men vi ska nog inte göra bort oss.
Kvällens andra glädjeämne kom när Storma gick felfritt genom banan och tog en 3:e plats! Det var hennes första nollade lopp, men även mamma Brusa hade nollat lopp och det gick fortare, så hon vann ;0))) Vilka hundflickor! Jag är såååå stolt över dem.
Dessutom hade Brusasonen Harry sitt premiärlopp, visserligen disk, men helt okey för att var deras första tävling. Vår träningskompis Flisan gjorde också bra ifrån sig och kom på en 4:e plats. Hasse & Tage var hejarklack och deras premiär kommer nog också snart, Tages tass måste bara bli bra och Hasse behöver lite mer tid & träning innan. KM på Lidingö den 30/5 kanske?? Vi får se...
VILKEN KVÄLL!!! ;0)))

Inga kommentarer: