söndag 11 november 2007

Annorlunda agilityhelg!

Den här helgen har jag och hundflickorna varit på Canis Agilityhelg, alltså agilityträning på klickervis. Eva Bertilsson var instruktören och hon bjöd på jättebra grejer, när det gällde "Grundfärdigheter för agility" kursen var jättebra. Maria fr Canis, vår klickerfröken från tränarkursen var värdinna och vår andra klickerfröken Anna var med som deltagare, JÄTTEKUL och träffa dem igen. Enda minuset på kursen var att det var så lite tid som hundarna var med. De tillbringade mesta delen av tiden i bilen. Det tycker jag att vi kunde fått veta innan kursen, för jag hade kanske bara anmält mig som observatör om jag vetat det i förväg, nu kändes det inte helt bra gentemot hundarna. Gullisarna är visserligen bortskämda, men de förtjänade lite roligare helg för deras del.
Själv skrev jag så pennan glödde, klickertummen fick ordentlig motion och "fikatarmen" fick sitt och lite till... vi agerade hundar, och observatörer åt varandra och stämningen positiv och vi skrattade ganska mycket.
Ikväll känner jag mig oerhört sliten och trött men det beror ju på att jag gått upp 06.00 fre-lörd-sönd, så mycket skönhetssömn har det ju inte blivit.

Inga kommentarer: