fredag 9 november 2007

Livet rullar vidare...

Tja vad gör vi...senaste tiden har vi inte gjort många knop, när det gäller hundträning. Men lite saker har vi väl ändå hunnit med.

Förra veckan jobbade jag tisd-, onsd- & fredagkväll så speciellt social hann jag inte vara. T har dock börjat köra taxi en del och då är det kvällar & nätter i första hand eftersom det är lågsäsong med busskörandet så här års. Hundflickorna är ganska förtjusta för de blir ju automatiskt "hemmahundar" med sovmorgon och långpromenader. Inte alls dumt ;0)
Helgen jobbade jag och fm på söndag tillbringade jag också på jobbet, eftersom chefen lät oss hålla trimträff för Stockholms Borderterriersällskap där. Verkade uppskattas och alla de 8BT gick nyfriserade hem efter 3-4timmars putsande. De var jätteduktiga trots att de flesta inte ens var året fyllda.
Måndagen åkte vi fram & tillbaka till Ö-o, överraskade L först över en god lunch och sen gratulerade vi en förvånad T på födelsedagen. En trevlig & lyckad dag även om jag var helt slut hela nästa dag, med en sprängande huvudvärk, som inte ens treo bet på. Onsdagen åkte vi äntligen en sväng till brukshundklubben för att träna agility. Brusa var jätteduktig, men den lilla damen Storma, var som ett riktigt busfrö! Hon sprang bara runt med sin älskade kong och hade sååå kul. Hon tog inte ens emot korv när jag bjöd henne. Försökte ta korven utan att släppa kongen, man kanske kan få in korvbitarna också....nähä det gick inte, o så tog hon ett varv till i full fart, runt runt.... Speciellt intresserad av agilityn var hon inte ;0) ...men okey då verkade hon tycka när jag snodde kongen, kan väl ta några pinnar slalom och lite kontaktfält, bara jag får tillbaka kongen.
Nu till helgen ska vi på Canis Agilitykurs, med klicker alltså, det ska bli JÄTTEKUL! Lite tufft & köra bara, gillar inte köra när det är mörkt, blir så lätt trött!

Inga kommentarer: