söndag 25 november 2007

Börjar flyta upp till ytan...

Det har varit mycket ett tag nu. Både förra veckoslutet och detta har jag varit med K och hållit hudkurs för sköterskor (förra fre-lörd) och veterinärer (denna fre-lörd). Vi var på Nova Park Hotell i Knivsta, ett jättebra ställe att ha konferens och utbildningar på. Vi hade dock lite småstrul mest hela tiden tycker jag, men det var inget som deltagarna märkte tror jag. Men tidigare har det varit så otroligt bra, så när det blir flera smågrejer, känns det lite irriterande...vår favvovärdinna hade börjat plugga & jobbade bara ibland, tyvärr inte vår helg.

Hundflickorna är det bara bra med, de är så härliga och kräver i princip väldigt lite, de bara finner sig. Så att vi först i onsdags åkte till agilityplan i Ågesta och tränade gjorde dem så där otroligt glada. Var iväg idag också i grådiset, trots att det småregnade, inte brydde de sig, de bara körde... och så fick de röja lite, jaga varandra och busa, de har sååå kul. Och mitt i leken tar de en tunnel eller ett hopphinder, bara för att det är så skoj, och så full fart till mig och ska ha godis, med en krävande uppsyn som jag tolkar som "Såg Du matte, såg Du? Det var ju värt godis! Ta hit godis!" Mina härliga gullisar, jag skrattar så mycket ihop med dem.
Ska försöka ta tag i min egen F&S-träning och agilityträningen så det blir lite ordning och regelbundenhet.

Inga kommentarer: