torsdag 7 februari 2008

Dagarna bara rullar på...

...nästan så jag fick lite vårkänsla idag, barmark och inte särskilt kallt. Men det är ju nästan så jag inte vågar säga/skriva för då blir det väl snöstorm. Så jag har inget sagt, om nå´n undrar ;0))

Idag var vi äntligen i ridhuset på Lidingö på dagtid, för att träna agility, det var första gången den här säsongen. Vi tränar ju på söndagkvällar där, men då är vi ganska många, så det blir lite tid per hund, även omdet är jättetrevligt och bra att bygga bana ihop, när man är många.

Idag byggde vi (husse & jag) två enkla träningskombiationer som jag hittat på en bra hemsida, där matte P bloggar och skriver mycket tänkvärda saker om agility. Träningskombinationerna funkade jättebra, men jag blev varse att vår lilla hundflicka Storma, verkligen inte kan slalom i fart....detta behöver tränas! Återgick till 4-pinnar slalom från alla vinklar och från båda hållen, tänker nog fortsätta ett tag med detta innan jag höjer kriterierna, med t ex fler pinnar. Motivationen idag hette wienerkorv, även om det inte behövs så mycket för att belöna någon av hundflickorna, de bara ääälskar att få ta nästa hinder!

På jobbet var det en del att göra, kul tycker jag, för jag trodde innan jag kom dit, att det skulle vara lite & göra..

I helgen som kommer ska vi till Norberg & tävla hos Fagersta BK, vi ska försöka ta Stormas sista pinne i Ag klass1, det blir säkert tufft men det vore väääldigt kul om det gick ;0)) Det ska bli så skoj att äntligen tävla igen, det är jättekul. Jag längtar...

Inga kommentarer: