söndag 17 februari 2008

Helgerna går för fort...


Idag har vi varit på en inoff utanför Vallentuna, en snäll bonde hade lånat ut sitt nya jättefina ridhus för tävlingen. Skylten som fanns vid gården var med andra ord inte så sann, men jättekul, tycker jag.
På tävlingen lyckades Brusa & husse köra nollat båda loppen och det gav en 5:e & en 7:e plats. Jättebra att de kör nollat tillsammans, för husse har ju inte kört så mycket med henne tidigare, men nu verkar de mer samspelta. Matte & Storma diskade sig. I första loppet, Ag klass, blev det inte alls bra, Storma är nästan alltid för het i hennes för dagen första lopp, men nu var inte matte heller med så det kändes som ett riktigt skitlopp. Andra loppet, hoppklass, var helt felfritt och jättefint (t om så folk kommenterade efteråt), MEN vi var diskade innan vi startade. Storma tjuvade och sprang mot däcket som var första hindret, men ca 15-20cm innan hindret får jag stopp på henne genom att ropa "STANNA", jag går tillbaka sätter om henne och nu sitter hon kvar och kör hela loppet kanonbra. Domaren har utan att jag vet/ser det dömt en vägran på oss, fast inte ens Stormas nos passerat den tänkta linjen vid däcket och när jag går tillbaka och sätter om henne och tar i henne, så diskas vi. Jag kunde inte hålla truten och var direkt efter målgång ganska upprörd efter diskningen. Men efter en gemensam diskussion med domaren, m fl andra domare/tävlande lär jag mig nåt nytt, tydligen kan man ge vägran innan unden tagit första hindret och

Inga kommentarer: