söndag 4 januari 2009

Husse magsjuk, o Dag 2 på Kistamässan

Idag lämade vi en ynklig husse hemma när vi stack till Kistamässan för att tävla. Åhh vad skönt det är att ha tävlingen så nära, 15min dit bara. Tror sjutton det tar längre tid o åka till Älvsjö, fast det egentligen är närmre.
Dagens resultat, tja inte mycket att hänga i julgrán. Jag måste tyvärr hålla med dem som jag tyckte var lite gnällspikar i går, de som gnällde på mattan, vid tävlingen, att den var hal. Tyckte att det är väl bara gilla läget och att man, både hunden o föraren alltså, måste anpassa fart o teknik till detta. MEN idag blir jag nog lite av en gnällspik också. De snabba hundarna går ikull, Kebban halkade igår några pinnar in i slalom o låg helt på sida ett kort tag, Ella sprang och försökte själv bromsa för att komma rätt in i slalom, hon hade inte en sportslig att dämpa farten, utan nockades i princip av andra slalompinnen för att den råkade stå där. Brusa halkade i slalom på bakdelen av kroppen och kom ur rytm o blev osäker, o tappade lite av sin lilla fart hon har. Annars gick hon felfritt och men med tidsfel, i båda loppen, lite som vanligt.
Storma då? Jo, mycket fart men 2st diskar...va vi nu ska med dem till? Men, men... det finns massor av fina saker att uppmärksamma så att det råkar bli en disk, är nog bara att stå ut med.
Eftersom husse var kvar hemma i sängen, magsjuk och dålig, körde jag båda hundflickorna, det är skoj, men jag får ändå ett annat fokus... Men de gillar att leka o värma upp ihop o så.
Efter första loppet hade vi ett uppehåll på 4-5timmar å då var jag hemma o käkade, sov en timma, promenerade i solen med flickorna o försökte lura med mig husse till tävlingen, men ack nej den "ynkliga" fick ideligen springa på toa och sen var det bara o bädda ner honom. Synd för vi hade bjudit hem BT-agility-kamrater på middag, så det var bara o ställa in...hoppas verkligen vi kan försöka igen.
Fick en peppande kommentar efter Stormas lopp, att hennes fart o denna mattan passade kanske inte ihop, men vad snabb hon e och vilken motor...det gjorde mig glad för jag har varit orolig för att hon tappat fart, pga att hon blivit mer följsam - åtminstone enl husse. Så därför var detta sååå skönt att höra. Tack! Tänk att en liten kommentar kan göra så mycket, helt plötsligt kunde jag se annorlunda på loppet...positivt! ;0)))
Våra agilitykamrater Åsa o Isa Emanuelsson är i Göteborg och tävlar på My Dog. Isa & Noa (världens häftigaste BC-kille) hade diskat sig tyvärr, Och Åsa & Ia hade blivit 1:a och 2:a i de två första loppen, wow vad roligt! Jag blir såååå stolt, de är verkligen bäst när det gäller! Stort GRATTIS!!! De har visst ett agilitylopp kvar ikväll, men det går nog inte förrän ca 20.30...hårda tummar håller vi här hemma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Nu har jag hittat er :) /Ullis, Siesel o Maq

Anonym sa...

Diesel ska det ju stå förstås :o)