torsdag 8 januari 2009

Onsdagen bara försvann

Det här är mitt i natten; idag är ju igår då egentligen om ni hajjar.
Tidigt, tidigt pep mobilen, ett SMS kom; "Jag är jättesjuk, kan inte träna" Jo, vi är nog lite skadade...för vi tänkte verkligen träna agility idag, TROTS att vi tävlat de senaste 3 resp 4 dagar. Men det kändes inte jobbigt att krypa ner under täcket igen, och inte heller hundflickorna hade något emot det. Snark! Så sov vi alla 4...
Slappade vi datorn, fnulade med min nya almanacka som äntligen kom med posten idag o skulle föra över lite födelsedagar och skriva in lite agilitytävlingar, jobbhelger o dylikt. T var helt däckad, började få riktigt ont i halsen o var ynklig. Han avstod fr att hänga med till stan...fortsatte sova.
Vid tretiden stack jag iväg mot stan för att träffa H, i Gamla stan o gå på Afternoon Tea. Oj, vad trevligt, det var länge sen vi sågs och hon fick sina julklappar, som hon verkade uppskatta. Vips så närmade sig klockan jobbdags så det var dags att ta "tuben". Inte särskilt mycket att göra, men ändå lite hela tiden. Käkade sushi, som vanligt på onsdagar när vi jobbar, i trevligt sällskap. När det började närma sig hemgångs dags, slog jag en signal hem....oj, oj oj...ynklig i morse näää, det var ingenting mot nu. Nu snackar vi riktig riktigt däckad, han mådde sååå dåligt, och hundflickorna hade knappt varit ute idag. Tog taxi hem, o sen blev det en skön promenad, i den knarriga snön, jättefint, snön lyste upp och alldeles tyst och knappt nåt folk ute, jättemysigt! ...gissa om det var två nöjda och mycket glada & busiga hundar som hängde på, buset fortsatte hemma, inne, med jakt och leksaksbus. Men nu kvartar de, o det ska jag också göra. Natti, natti! PS; håll tummarna att husse blir frisk till Åland!

Inga kommentarer: