onsdag 28 oktober 2009

5 dagar senare ...=o) =o(( ;0))))

Det handlar ju om tålamod, förstås!
Och varje dag har jag klickat för att Storma ska slå ner "touch boarden" (=targetplattan) samtidigt med båda framtassarna. Hur det har gått? Tja, först tyckte jag att det gick sååå bra, och så nej då gick det inte alls, men ikväll var hon jätteduktig och jo hon "hajjar" som jag skrev härom dagen. Ändå har vi har ju faktiskt inte hållit på mer än 5 dagar, visserligen bara korta pass, men det är ju samtidigt vad jag tror på. Skynda långsamt, så det blir beständigt och ordentligt grundlagt. Hon blir verkligen jättestolt o glad när jag hojtar JA/klickar och belönar.
Ikväll hade vi torkad lunga i minibitar (så belöningskvaliteten var det inget fel på) i stället för det gamla vanliga, wienerkorv. Det funkade jättebra att kasta framför henne, så jag belönade i fart och i samma riktning som hon tog "touch boarden".
Brusa blir ju "avis" förstås, men ikväll fick hon bara sitta i soffan o se på...och bli matad med lunga utan att egentligen göra nåt, för att få den. Verkligen inkonsekvent för att vara jag...men , men jag är ju bara människa.
Nu ska jag studera CDskivan med Running Contacts (RC) lite närmare... för imorgon ska vi ut till klubben o träna, efter att jag varit hos tandläkaren. Och så väntar F&S medeljympa på em.

Förresten i söndags var jag på mitt favvo-pass medel-puls med Javier på K-holmen, han är sååå grymt bra, skulle gärna gå på hans pass flera gånger i veckan, men så har han bara ett pass...söndagar kl 15.00..jag kommer ju missa i princip varenda gång..blähh. Ja, ja, gnäll o I-landsproblem, igår var husse T med på styrketräning!!!! Yes, Du läste rätt, vet inte när det hände förra gången, nej det har aldrig hänt tidigare, kul var det i alla fall tyckte vi nog båda.
Så jag hoppas jag får sällskap igen.

Ser fram emot Folksam Cup Finalen på söndag i Norrköping Stadium, en ny inomhus arena för basket egentligen, som de lyckats hyra för agilitytävlingen, det ska bli sååå kul och jag ska njuta för det var länge sen vi tävlade, känns det som. Och vi kommer verkligen att göra vårt bästa, sen får vi se hur långt det räcker. Våra RC är ju absolut inte klara, vi har ju precis börjat om, så det är möjligt att den "lilla kaninen" som skuttat värsta längdhoppet över hela KF på balansens nedfart, är tillbaka, men det visar sig, så det är ju inget som jag tänker oroa mig för innan, kan ju inte bli mer än 5 fel hur som helst... så vi kör så det ryker!

Våra ledstjärnor; Samarbete - Glädje - Vilja - Fart

Vi vågar ha kul! Vi vågar kämpa! Vi vågar tro på det vi gör! Vi vågar utvecklas! Vi vågar testa! Vi vågar misslyckas för att lyckas!

Inga kommentarer: