tisdag 13 oktober 2009

Inte direkt "flow" just nu

Ganska komiskt att förra inlägget var så positivt. Så känner jag mig verkligen inte idag, tisdag, är hemma från jobbet för andra dagen i rad, pga huvudvärk =0((( Blääh.
JA, en del är säkert självförvållat för att jag inte sköter mig. För så är det ju med migrän och det vet jag väl egentligen, men trots att jag är gammal nog att veta bättre, blir inte kosten den bästa, om ens nån alls, när vi tävlar på helgerna. Och det straffar sig förstås. Käkar jag går det bara rakt igenom och illamåendet är inte o leka med, men så fort jag har kört mina lopp är det helt okey igen. Så "sovmorgon" är inte helt bra för min hälsa, när det gäller kosthållningen. Behöver planera bättre och ligga lite före.
Hur loppen gick då? Tja först ut på lördagen, Folksam Cup, hos Mälarö BK, blev efter ändrat schema hoppklassen och den lilla damen var HET, hon satt bra i starten och efter andra hopphindret störtade hon perfekt in i slalom, sen tunnel och vidare loppet gick bra och vi nollade, kom på en 5:e plats, helt okey. Agilityloppet misstänkte jag skulle bli svårare, den lilla damen har nämnligen börjat skutta långt över hela kontaktfältet på balansens nedfart. *Suck*
Här har jag ett hästjobb tror jag, MEN jag ska göra vår svaghet till en STYRKA, och det är ju skönt att veta vad vi ska träna på hela vintern ;0))) OM det nu var nån som trodde att vi inte skulle träna KF. Loppet startade i ett jehu och lika fort var det egentligen över för 5:e hindret var balansen och sen skulle hon ca 90grader höger över ett hopphinder, men tog tunneln rakt fram istället ... Men gissa om hon har kul ;0))) min lilla "tunnelflicka".
Söndagen var det dags för Stockholms DM, som Österåkers BK arrangerade. Första loppet gick undan, drog på oss en rivning (5fel) men vi hade 2:a snabbaste tiden (!!) Nästa lopp, agilityklassen blev en disk, efter att jag koncentrerat mig på att försöka bromsa henne på balansens nedfart, vilket ändå inte lyckades, och sen glömde banan. Vi avslutade dock med full fart. Men även slalomingångar i olika vinklar och självständighet behöver vi träna på. Nu var jag lite för långt ifrån i sidled och då tog hon 2:a porten.
Vi har köpt en ny smidig videokamera, så vi har kikat på filmerna från loppen, och det var här jag såg den lilla skuttande "kaninen", husse har varit flitig och duktig med att filma, så nu gäller det att jag kan redigera och få in filmerna i datorn, så kan det snart bli filmtajm.
Stort GRATTIS till våra BT-vänner Nina & Ebba som blev distriktsmästare då de vann när de båda loppen räknade ihop sammanlagt. Det var ni värda, gick för fullt, tillsammans snävt och fint, kul!

Nu vill jag verkligen bli HELT frisk och kunna träna själv så jag får upp farten och blir så där vältränad som jag tänkt. Då ska ni få se! Än har vi inte givet upp, TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA Yeeeees!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för grattis!!! Du har visst flyt nu också, det gäller bara att fokusera på rätt saker...ni har en grym fart du och Storma och då blir det ibland lite disk, det tar helt enkelt lite tid att få alla delar på plats med en snabb hund, men det är positiva problem. Tänk också vad trist du skulle ha i vinter om du inte hade något specifikt att träna på ;-). Träning ger färdighet och framgång är ingen tillfällighet det är en färdighet!!! / Kram Nina