torsdag 22 oktober 2009

Peppad, nu jäklar antar jag utmaningen!

Igår kom DVD-filmen om Running Contacts som beställt från US. Tack Minna för tipset! Nu har jag fått flera detaljer att jobba vidare med och har redan börjat. Jag började inte förrän 17.00 igår och idag har jag varit helt ledig *mmm, skönt..njuter av sovmorgon* Så jag har hunnit träna både hundflickor och själv. I ärlighetens namn ÄR jag lite orättvis, för Storma får mer tid än Brusa..., men Brusa kör järnet då, så hon blir ännu mer taggad av att få vänta o se den lilla köra...
Sen gillar hon ju att bara fara runt med sin pipleksak och kuta, då njuter hon verkligen.
Storma har fått börja med att markera en större target med båda framtassarna, plant på marken och sen lite snett upplyft. Och hon hajjar ;0))) det här kommer BLI bra! Jätteskoj, tror jag men tar tid, men för sjutton, det är kul att hittat lite detaljer att jobba med, för att komma vidare. Så jag kan få bort den "lilla kaninen" som skuttar hela kontaktfältet och en bra bit till... men nu känner jag mig hoppfull, det här är nåt för oss.
Jag har dessutom översatt Trkmans text om Running Contacts, och hittat massor av tänkvärt. Nu längtar jag bara till nästa träning, som vi kommer ha på lördagmorgon ;0)
Nu ska jag ut på sista-kiss-runda och sen väntar kudden, natti, natti!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jaså hon skuttar också.

Ärtan är likadan. Så jag fick henne kollat av en "friskvårdskunnig" för ett tag sedan. Hon sa att Ärtan känns jättefin i kroppen o är väldigt musklad överallt - utom på ryggen. Detta beror på just att hon skuttar o då fuskar o använder lårmusklerna istället.
Så nu tränas det ryggmuskler :)

Ska bli spännande o se hur det funkar med din träning av running!

Anonym sa...

Hej!

Vad roligt att du tyckte att running contacts var bra. Det är en läng väg. Siiri blir ännu också så ivrig så hon hoppar över touchboard..... Kom ihåg att ha stoppkommando på gungan i alla fall. Så säger dessa running gurus. Jag missade det och började lära stopp för ca en månad sen. Rapportera hur det går, jag är super intresserad. En av mina kompisar har gett upp. De började tävla och han tyckte det tog för lång tid.

Höres!

H Minna