torsdag 29 oktober 2009

Hann med en hel del...

Igår sken solen när jag vaknade och vintertiden gjorde nog sitt, för det kändes riktigt bra. Iväg till S-tälje & tandläkaren O (vår gamla handbollsvän fr förr) för årliga kollen. Som vanligt fick jag "bastning" att jag måste använda tandstickor för att trycka tillbaka *läs tortera* tandköttet för det ska bli bättre i mun. Efter besöket känns man sig alltid som ny, inte alls dumt. Men usch nästa gång ska ha ta bort en visdomstand...hm. Det är ju enda gången jag haft problem av mina visdomständer, när de är borttagna =o( det vill jag inte uppleva igen.
Drog hem, käkade en kvick sopplunch. Och styrde sen kosan mot Lidingö BK med hundflickorna för ett träningspass och en promenad i skogen där.
Träningen koncentrerade jag på balansbommen, och olika kombinationer efter full fart över den. Hittade faktiskt en "broms" precis vid slutet av bommen somhon svarade på jättebra, o det gjorde att hon inte hoppade en enda gång ;0)))) Kändes jättebra, och det funkade kanon, flera gånger! Visst fick jag springa som f-n, men det gör jag mer än gärna, bara hon inte ta "kaninskuttet".
Sen blev det F&S medelpass, med nån kille som jag inte träffat förr, tyvärr var det ett riktigt besvärligt pass. Jag har aldrig fått sååå ont i knäna under ett pågående pass, som jag fick nu, INTE kul!
Touch-board-beteendeträningen hade vi paus ifrån igår, men idag fortsatte vi... Storma börjar bli grym på att trycka ner plattan med båda tassarna....det kommer med andra ord! Vi har bara tränat på detta en vecka, så vänta bara =0))

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med nya träningsidéer, kul att det verkar funka. Är övertygad om att du och Storma kommer att greja detta galant...ni har helt enkelt rätt attityd & inställning ;-). STORT Lycka Till på Folksam Cup finalen...vi håller alla tummar och tassar för er...kör så det ryker!!! Kram Nina, Ebba & Ella